• KRSn

Tvättkorg på hjul

Då farmor och farfar snart ska flytta till lägenhet tycker jag att
    de kan behöva en tvättkorg på hjul och vill gära köpa det till dem.

Tvättstugan är nämligen i några hus längre bort.

Jag har googlat på detta och hittar bara suuuperdyra tvättkorgar.
    Som heller inte är särskillt ergonomiska att köra.

Har ni några tips på vart jag kan hitta bättre och något billigare?
    Tack!

• Svar på tråden Tvättkorg på hjul
  • Miss Obsessive

Ikea har en på hjul som heter Antonius för 149 kr. Har dock aldrig hört talas om tvättkorgar på hjul som kan dras utomhus, det är väl mest tänkt att vara smidigt inomhus?

• BuoBä

En lösning kan ju vara en sån där liten hopfällbar kärra man kan köra drickabackar på och sen en tvättkorg i plast som man spänner på. Eller en "dramaten" (sån där shoppingkasse på hjul, används oftast av pensionärer) med en tvättsäck i.

• 3bm

En annan variant är en sådan där lövkorgskärra. Istället för lövkorgen kan man ju köpa en större, rund tunna för tvätten. Tunnan bör nog ha ett lock som sitter på ordentligt, då vinkeln då man drar annars torde bli alltför snäv.

• Gyllan

Jag köpte en för några år sedan på Bauhaus, som nästan ser mer ut som en hylla, med tre lådor. Den är i valnöt, kostade inte alltför mycket. Tror att de fortfarande har den kvar. Den är hög som en liten smal byrå och i och med att den är i hårdträ så borde det absolut funka att dra den utomhus. kanske skönt med en lite högre också, om de har/får svårt att böja sig.

• KRSn
    Gyllan skrev 2009-09-02 20:47:22 följande:
    Jag köpte en för några år sedan på Bauhaus, som nästan ser mer ut som en hylla, med tre lådor. Den är i valnöt, kostade inte alltför mycket. Tror att de fortfarande har den kvar. Den är hög som en liten smal byrå och i och med att den är i hårdträ så borde det absolut funka att dra den utomhus. kanske skönt med en lite högre också, om de har/får svårt att böja sig.
    Tack va bra! Ska genast kolla om jag kan hitta nåt sånt som du pratar om :)
Svar på tråden Tvättkorg på hjul