• WhiteTiiger

Hobby, som man tjänar pengar på....

Har ni nån hobby som ni kan tjäna pengar på?? Har ni den som en liten på-sidan-av-grej, en extra inkomst eller rent av lever på??

Har ni några tips på vad man kan göra för att tjäna lite extra pengar?

Jag är ute efter att hitta på en ny hobby... gillar att göra saker med händerna,
    skapa, men kan absolut inte måla..... lr ja de kan väl alla, men de blir inte fint=)
    gillar att baka, men man kan ju inte baka hela tiden bara för bakandest skull.... frysen blir snabbt full.....
    Så vill göra nått nytt.... och kan man tjäna lite pengar samtidigt på sin hobby så är ju inte de helt fel heller....
    Så kom gärna med förslag....

• Svar på tråden Hobby, som man tjänar pengar på....
  • SilverEmma

Jag var inne ett bra tag på att knyta flugor till flugfiske! Det var faktiskt riktigt kul, men väldigt pilligt. Dock delade jag & sambon på oss & då fisket var hans stora passion & han också knöt så fick han allt material som vi köpt tillsammans.

Finns bra böcker att låna på biblioteket & grundmaterial behöver inte kosta så mycket. Folk kan betala bra för välknutna flugor.

• Neko

Du kan ju göra en webcomic? =P Många som gör det och sedan tjänar pengar på att sälja grejer runt om som är relaterade till den, tex modeller, t-shirts eller comicen i serieformat.

Du kan ju erbjuda folk en prenumerationsservice på nybakat bröd. De ger dej en viss summa pengar i månaden och vissa dagar så kommer du och ringer på/lämnar utanför dörren en korg med nybakat bröd.

• bonsai

Scrapbooking. Träna lite o sen kan du sälja korten eller göra album mm åt folk.

Svar på tråden Hobby, som man tjänar pengar på....