• SkåneAnna

Tips till en uttråkad i väntans tider?

Är bara i vecka 33 men känner mig så "klar" men att vänta. Har läst förlossnings- och babyböckerna, gått kurserna, köpt prylarna och minikläderna, inrett babyrummet... HUR FÅR JAG TIDEN ATT GÅ NU???

Ska tilläggas att jag knappt har något att göra på jobbet.

Ett lyxproblem, absolut! Men jag klättrar på väggarna. Låt oss tipsa varandra om nya hobbys, böcker man måste läsa, projekt att pyssla med och annat som kan uppta hjärnan den tid som är kvar.

• Svar på tråden Tips till en uttråkad i väntans tider?
  • Julutzi

Städa ur skåpen i köket (utanpå och inuti).... Ha ha ha... Skittråkigt, jag vet, men det är sånt man inte pallar eller hinner sen

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Empan81

Laga massvi smed mat o frys in o baka fikabröd. Jätteskönt att ha hemma när bebisen kommit =)

• Min högsta önskan

Scrappbooking (eller vad det nu heter) ska visst vara kul. Har inte gjort det själv eftersom.. ja.. tiden och inspirationen finns inte.
    Däremot gillar jag att göra blomarrangemang. Finns fina miniväxter och andra prylar att sätta i krukor och "pynta" hemmet (och andras hem) med!

• Delphin80

Hej

Jag är i vecka 31 samt sjukskriven också väldigt uttråkad. Vad är för böcker du har läst om bebisar? Håller på letar efter böcker till först föderskor.

• majlin84

den här tråden ska jag spara..behöver inspiration..varit sjukskriven sen vecka 24 (är nu i 28) o bara hoooppas tiden kan gå fortare!!

• Sessilou

Är oxå uttråkad men har "bara" 2 långa veckor kvar!  har varit sjukskriven sen midsommar.

jag har/ förutom gått alla kurser, läst alla böcker och förberett för bebisen) : lagat mat och fryst in, rensat kläder/grejer i lgh, hälsat på mormor lite oftare, umgåtts mkt med vännerna på kvällarna när dem jobbat klart ( och sen var det ju semestertider så vi hängde mkt på dagarna oxå). Läst massor med böcker.
    Gick och fick fotbehandling igår.

Men nu har jag som du: tomt på idéer förutom att jag ska unna mig en klipp-tid hos frissan innan bebben kommer.

Less is more=)
  • Mia1985

kan tipsa om att pyssla med en foto bok på www.extrafilm.se!
    jag gör en om min graviditet, med bilder och text om denna tiden.
    skoj att pyssla med och fint att ha sen!

det tar tid också, kan sitta i flera timmar

• majlin84
    Mia1985 skrev 2009-08-27 18:39:38 följande:
    kan tipsa om att pyssla med en foto bok på www.extrafilm.se!jag gör en om min graviditet, med bilder och text om denna tiden.skoj att pyssla med och fint att ha sen!det tar tid också, kan sitta i flera timmar
    ååååh vilket bra tips..=)
Svar på tråden Tips till en uttråkad i väntans tider?