• Pipsqueak

"Får jag känna på din mage?"

Hej,

Nu känner jag mig lite nyfiken på om det mest är prat eller faktiskt finns vilt främmande människor som kommer fram och vill ta en på magen.
    Min kompis råkade ut för det flera gånger enligt henne.
    Jag personligen skulle nog tycka det vore lite läskigt tror jag.

Har du råkat ut för det?
    Frågar de först?
    Tycker du att det är ok att folk du inte känner vill ta på din mage?

• Svar på tråden "Får jag känna på din mage?"
  • Min högsta önskan

Helt främmande personer har aldrig kommit fram och känt. Däremot ytligt bekanta, eller vänners vänner, men de har alltid frågat först.
    De enda som inte frågade om de fick känna var mina föräldrar. Men det gjorde inget. Jag var stolt över min mage, så de fick gärna känna!

• lunkentuss

det har aldrig kommit fram folk jag aldrig sett förr, däremot ytligt bekanta elr folk som jag "vet vilka dom e". alla har frågat, men känns ju tyket o svara nej dom e ju nyfikna o dom flesta har ju aldrig känt på en gravidmage... men det känns lite obekvämt ibland.

• hypertalk

En kvinna på ica kom fram till mig och sa "ohh vilken härlig mage" och klappade friskt. Jag trodde i min enfald att det kanske var någon som jobbade på sambons jobb men han såg lika frågande ut han. Lite läskigt men egentligen skulle jag väl ha tagit det som en komplimang?

• Annalivet

inga främlingar, men bekanta osv det är väl mest ett sätt att visa ömhet och värme tror jag.

• lia76

Har råkat ut för någon som velat känna på magen.
    Sen några mindre bekanta som jag inte alls vill att de ska känna på magen.
    Skaffade mej en t-shirt där det stpg: "rör inte min mage"

Älskar min familj
  • Pipsqueak
    hypertalk skrev 2009-08-27 12:55:33 följande:
    En kvinna på ica kom fram till mig och sa "ohh vilken härlig mage" och klappade friskt. Jag trodde i min enfald att det kanske var någon som jobbade på sambons jobb men han såg lika frågande ut han. Lite läskigt men egentligen skulle jag väl ha tagit det som en komplimang?
    Det är sånt jag menar. Min kompis var också på Ica när det rultade fram en dam och bara liksom....tog tag i den och började prata om hur mysigt det var.
    Jag hade nog blivit lite rädd. Man vet ju inte vad det är för folk liksom....
  • 1up

Gamla tanter är överförtjusta i gravidmagar och riktigt små bebisar. På sätt och vis förstår jag det - på deras tid måtte familjelyckan ha varit den enda sanna lyckan - men jag VILL INTE att någon jag inte känner ska komma fram och gulla med vare sig mig eller mitt barn. Vi är INTE allmän egendom.

• Ledilnaan

Har inget minne av att nån okänd tagit på magen, nära anhöriga har gjort det, men det gör inget.
    Värre var när min första son var några veckor gammal, så kom det fram en utvecklingsstörd tjej och började pilla honom i ansiktet och var själv upp i hans ansikte, det var obehagligt, vem vet när hon tvättade händerna sist.
    Vill inte ha nån okänd upp i ansiktet på mina barn.

• RoseMarie Nielsen
    lia76 skrev 2009-08-27 13:19:44 följande:
    Har råkat ut för någon som velat känna på magen.Sen några mindre bekanta som jag inte alls vill att de ska känna på magen.Skaffade mej en t-shirt där det stpg: "rör inte min mage"
    Jag har också haft en sån,en röd t-shirt där det stod: "Stop,Rör inte min mage" och det såg ut som en stopp skylt också
Svar på tråden "Får jag känna på din mage?"