• Eliin80

Vad kan man göra med en 1-åring?

Skulle vilja hitta på något med min dotter, som blir 14 månader om en vecka. Men vad tycker såna små är roligt? Känns som att hon är för liten för att uppskatta att titta på djur i en djurpark, eller? Bada tycker hon i alla fall inte om, så det tipset behöver jag inte...

♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Svar på tråden Vad kan man göra med en 1-åring?
  • Min högsta önskan

Finns det inga sång-och musikgrupper att vara med i?
    Öppna förskolan (ofta i kyrkans regi)
    Finns det inget minizoo i närheten så du kan se om hon gillar att titta på djur.
    När min son var runt 1 år var vi mycket på lekparken, det gillade han. Särskilt gungan.
    Oftast kräver de inte så mycket de små liven, utan det brukar mest vara föräldern som vill hitta på något, så det behöver ju inte vara något avancerat.

• Stårschan

Åka rulltrappa
    Klappa djur
    Åka på cykelutflykt
    Baka

• Eliin80
    Min högsta önskan skrev 2009-08-27 13:08:18 följande:
    Finns det inga sång-och musikgrupper att vara med i?Öppna förskolan (ofta i kyrkans regi)Finns det inget minizoo i närheten så du kan se om hon gillar att titta på djur.När min son var runt 1 år var vi mycket på lekparken, det gillade han. Särskilt gungan. Oftast kräver de inte så mycket de små liven, utan det brukar mest vara föräldern som vill hitta på något, så det behöver ju inte vara något avancerat.
    Tänkte mer på helgen, något som hela familjen kan vara med på. Annars var det bra tips! ÖF gillade hon, nu går hon på dagis, så där får hon ju träffa barn så det räcker...

Jo, visst är det nog så egentligen. Att det är mer för förälderns skull...Men det är ju kul om man kan göra något som hon kan uppskatta ändå...
    ♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Eliin80
    Stårschan skrev 2009-08-27 13:11:03 följande:
    Åka rulltrappaKlappa djurÅka på cykelutflyktBaka
    Åka rulltrappa?! Det var en annorlunda idé!

Baka vågar jag nog inte göra med henne...är hon inte för liten för det? Hur skulle hon kunna delta i det?
    ♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Stårschan
    Eliin80 skrev 2009-08-27 13:12:49 följande:
    Åka rulltrappa?! Det var en annorlunda idé!Baka vågar jag nog inte göra med henne...är hon inte för liten för det? Hur skulle hon kunna delta i det?
    Hon kan väl stå själv åtminstone, så håller du henne i händerna. När jag jobbade på dagis brukade vi ibland åka buss (jättespännnande - för det gjorde de flesta aldrig till vardags) in till stan med de minsta barnen, och så åkte vi rulltrappa (förtjusande!), och så gjorde vi studiebesök på djuraffären och tittade på fiskarna och fåglarna.

Tänk bara på att varningsskyltarna på rulltrappan sitter där av en anledning. Håll i barnet, och stå inte på de gula markeringarna.
  • Pyttismamman

Baka går alldeles utmärkt men en ettåring! Men man får ju räkna med mjöl överallt och att det äts en del deg hehe.
    Se till att du har två av alla verktyg som kavel etc så ni kan ha varsin, annars tar dottern din :)

• Stårschan

Exakt, det är lite stök med bak, men det är kul. Sätt upp dottern på bänken och låt henne vara med och hälla i ingredienserna och röra.

• Dahlia

Våran son är 15 månader och han älskar att titta på djur. Vava säger han då
    Tror de flesta små barn gillar djur.

Men annars är väl lekparken rolig, öppna förskolan så de får leka med andra barn.
    Bara gå runt på upptäcksfärd utomhus och titta på blommor, buskar, plocka lite stenar..
    Så små barn behöver ju ganska lite för att bli otroligt glada.

Svar på tråden Vad kan man göra med en 1-åring?