• malinnnnn80

Fråga om spruta för stimulering av ägglossning.

Hej på er alla,

Hoppas att någon av er kan hjälpa mig med följande fråga.
    Det är nämligen så att jag efter 4 försök med Pergotime (två enkel-och två dubbel-kurer) fortfarande inte är gravid. Jag har troligtvis även väldigt svårt att få ÄL över huvudtaget trots Pergotime. Nu på tisdag ska jag till gyn igen, han ska då kolla hur stor äggblåsan är och om den är "bra" så ska jag få en spruta som gör att ägget lossnar.
    När jag var hos gyn glömde jag ju heeelt bort att fråga vad det är för hormon jag får :-/ Han sade iaf att jag skulle få ÄL inom 24 timmar från det att jag får sprutan. Nu har jag läst några olika trådar där olika personer har fått höra att de får ÄL inom olika tider, allt från 24h till 40h.
    Vet någon av er vad som gör att man får ÄL olika länge efter sprutan? Beror det på vilket hormon det är (om det finns många olika)? Eller är det olika doser?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Fråga om spruta för stimulering av ägglossning.
  • have a nice day

Hej!
    jag har tagit ägglossningsspruta idag, min läkare sa att ägget lossnar inom 36timmar! Lycka till

• fru vanheden

Samma som ovan...

Hem och ha massor med sex direkt efter sprutan som min läkare sa..
    Fast det blev inget den gången så gången efter så blev jag samtidigt insiminerad och då lyckades vi
    Efter 4 långa år!

Lycka till
    //Mia

dsmammor rules
  • have a nice day

Japp..det ska vi:)) Hoppas det går vägen så man slipper fler behandlingsomgångar! Vad kul att ni lyckades, kul att höra att det faktiskt kan funka!!

Svar på tråden Fråga om spruta för stimulering av ägglossning.