• Hanah

Sås till kålpudding?

Brukar ni ha det?
    Isåfall - hur gör ni den?

• Svar på tråden Sås till kålpudding?
  • ester

Brukar köpa Knorrs gräddsås . Supersmarrig! Och så massor med ICAs lingonsylt.

• xoxonathalie

ja vanlig gräddsås (kanske lite lättare i smaken) om man har knödel eller potatis till

• mssixty

Gör vanlig brunsås med spadet från kålpuddingen.

• Kenzie

Slå på lite vatten på kålpuddingen innan du kör in den i ugnen och gör därefter gräddsås på spadet som blir. Pulversås borde förbjudas!

• Gurkan

Precis som andra skrivit, häll av en del av spadet i en kastrull och slå på lite grädde, soya, salt och peppar (eventuellt lite buljong med) och så koka samman till en sås. Underbart gott!

• ester
    Kenzie skrev 2009-08-27 18:41:16 följande:
    Slå på lite vatten på kålpuddingen innan du kör in den i ugnen och gör därefter gräddsås på spadet som blir. Pulversås borde förbjudas!
    Jag vet!!! Men den gräddsåsen är ju bara så god!
  • Hanah

Nä, pulversås aktar jag mig noga för Såå mkt godare med egengjord!
    Vi brukar ha brunsås till, jag blandar matlagningsgrädde med vatten, köttbuljong, redning o ev lite lingonsylt. Blir jättegott!
    Var mest nyfiken på hur ni gör! Det brukar ju stå i recepten att man ska servera med enbart lingon o potatis, men det verkar torrt.

• Jamieolivia

Vi brukar äta lingonsylt och sedan ha lite mer vätska i puddingen. Dessutom kan jag tipsa om att ringla över en skvätt honung över puddingen innan den ska in i ugnen...mums!

• Gurkan
    Jamieolivia skrev 2009-08-27 19:40:34 följande:
    Vi brukar äta lingonsylt och sedan ha lite mer vätska i puddingen. Dessutom kan jag tipsa om att ringla över en skvätt honung över puddingen innan den ska in i ugnen...mums!
    Brukar fräsa till kålen i salt, svartpeppar, kryddpeppar och ljus sirap =)
  • alexma

Vi brukar bara ha spat till och kanske en skvätt grädde... och lingon.

• Hanah
    Hanah skrev 2009-08-27 18:47:51 följande:
    Nä, pulversås aktar jag mig noga för Såå mkt godare med egengjord!Vi brukar ha brunsås till, jag blandar matlagningsgrädde med vatten, köttbuljong, redning o ev lite lingonsylt. Blir jättegott!Var mest nyfiken på hur ni gör! Det brukar ju stå i recepten att man ska servera med enbart lingon o potatis, men det verkar torrt.
    Jag brukar ju ha soya med också.
Svar på tråden Sås till kålpudding?