• Arokon

Hur ofta tvätta utekläder?

I så gott som varje intervju med Charlotte Perelli berättar hon att hon dagligen tvättar barnens utekläder: regnkläder, jackor, overaller etc efter att de har varit ute större delen av dagen på dagis. Hur ofta tvättar ni era barns utekläder? Själv tvättar jag dem inte varje dag, dels av miljöskäl och dels av att kläderna slits, tex reflexer som finns på dem.

• Svar på tråden Hur ofta tvätta utekläder?
  • norgesessan

När dom är skitiga typ....Men eftersom vi har tvättstuga en gång i veckan får det bli då, och en snabb avsköljning annars, så sanden försvinner iallafall....

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Avelyn

Tvättar dem väldigt sällan. Jag vill inte slita på ytterkläderna i onödan. Är de lite leriga kan jag skölja av dem i duschen och sedan hänga upp dem. Skulle de vara extremt smutsiga tvättar jag dem. Händer dock sällan. Innan de hängs undan för säsongen tvättas de självklart.

• Kina79

Typ 2-4 gånger/säsong. Om de inte är så skitiga att de MÅSTE tvättas. Jag undviker in i det längsta att tvätta ytterkläder, för de slits så då.

• Arokon
    Avelyn skrev 2009-08-27 19:22:33 följande:
    Tvättar dem väldigt sällan. Jag vill inte slita på ytterkläderna i onödan. Är de lite leriga kan jag skölja av dem i duschen och sedan hänga upp dem. Skulle de vara extremt smutsiga tvättar jag dem. Händer dock sällan. Innan de hängs undan för säsongen tvättas de självklart.
    Det låter som mig, sköljer av dem om de är mycket sandiga, tvätta dem när de är för smutsiga och när säsongen är över.
Svar på tråden Hur ofta tvätta utekläder?