• CTMT

Vad betyder en "2:a intervju" egentligen?

Var på anställningsintervju igår, gick hyfsat bra! Och idag ringde de och ville att jag skulle komma på en 2:a intervju nästa vecka. Det är ju en del av rekryteringen, de som de var mest intresserade av går ju såklart vidare till en andra utgallring eller vad man ska kalla det.

Men till frågan: Vad kan jag förvänta mig för frågor på en andra intervju?
    På första intervjun så går man ju igenom hur man är som person privat och på jobb. Hur man arbetar, hur man hanterar ev. konflikter, ledarskap, egenskaper - ja ALLT kort och gott...
    ... så vad finns kvar? Vad kan man förvänta sig på en andra intervju? Är det helt nya frågor eller är det djupare på samma frågor som första gången typ?

Ni med erfarenhet kan väl svara hur ni har upplevt det! :)

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Svar på tråden Vad betyder en "2:a intervju" egentligen?
  • luckyme83

när jag var på intervju för mitt nuvarande jobb så fick jag gå på en 2:a intervju....
    men när jag kom dit så var det ingen intervju, utan jag hade fått jobbet...jätteknepigt...

• Fille Fjonkan

När jag har varit på 2:a intervjuer har det varit med (helt eller delvis) andra personer. En gång var det potentiella blivande arbetskamrater, en annan gång var det en personalansvarig.

I stort sett samma sorts frågor vid båda tillfällena, upplevde jag det som.

Lycka till!

• amalie79

När jag blev kallad till en andra intervju så var det två av mina tilltänkta kolleger som ställde de mesta frågorna. Den första intervjun ägde rum på huvudkontoret.
    Vid det andra tillfället träffades vi på distriktet där platsen fanns. Tror det då handlade om att chefen ville kolla läget, se hur de andra reagerade på mig, jag på dem och på arbetsplatsen, osv...

• Ekstrumpa

När jag var på 2:a intervju blev jag intervjuad av en annan än första gången.
    Dock samma frågor i stort sett.

• CTMT
    luckyme83 skrev 2009-08-27 19:28:37 följande:
    när jag var på intervju för mitt nuvarande jobb så fick jag gå på en 2:a intervju....men när jag kom dit så var det ingen intervju, utan jag hade fått jobbet...jätteknepigt...
    Grattis grattis! :) Men tror inte jag får jobbet på andra intervjun för jag ska dit igen dagen efter och göra ett arbetsprov så att säga.
  • CTMT

Okej, så då kan jag kanske förvänta mig ungefär samma frågor för att se så jag fortfarande tycker samma som på första intervjun och svarar likadant :)
    + att det är ev. arbetskollegor eller t.o.m. regionschef som ställer frågorna?

Tack för svaren! Håll gärna tummarna!

• mittenavapril

Den andra interjuven brukar vara mer avancerad och då med typ chefen du ska jobba under och ett antal andra personer... De vill kolla personkemi och så....
    Jag blev kallad på en andra iunterjuv för en tid sen, då hade de interjvuat 10 (100 sökande) och av dessa 10 var det 5 som kallandes till intervju nr 2.

• Pemmel

Den enda andra intervju jag varit på hölls av en av de anställda. Hon ställde frågor, visade runt på arbetsplatsen osv. Var vad jag förstår för att de skulle känna sig för ännu mer hur jag skulle passa in. Tyvärr fick jag inte jobbet, trots att jag tyckte att det gick väldigt bra på båda intervjuerna.

Svar på tråden Vad betyder en "2:a intervju" egentligen?