• lupus

Hur tillverka ett eget insynsskydd?

Är det någon som har lite tips på hur man enkelt kan tillverka sitt eget insynsskydd. Vi har ganska mycket insyn i vårt kök och skulle vilja göra något åt det. Gärna ett insynsskydd som släpper igenom ljus. Även tips på var kan skulle kunna köpa ett insynsskydd tas gärna emot.

• Svar på tråden Hur tillverka ett eget insynsskydd?
  • eyry

vi har köp plast från ikea, som släpper igenom väldigt mycket ljus, och det blir snyggt och modernt, bild finns i galelriet

• lupus

Det var ju jättefint! Hur blir det när man ska putsa fönstret?

• MammaFia

Vi satte plast som såg ut som frostad glas till våra badrumsfönster. Det kostade 14 kr/m på Bauhaus.
    Sätt dem mellal rutorna, så kan du lätt putsa ut-å invändigt. Det går även bra att torka av plasten oxå.

• Pallas Athena

Tja, det finns många alternativ!
    Papper som är riktigt tunt går att köpa i olika affärer och kan bli snyggt, särskilt om det t ex är lite skrynkligt! Annars fungerar ju ett tunt tyg (de har sådana billigt på t ex IKEA)!
    Själv har jag gjort eget till mitt kök genom att göra rätt breda panelgardiner av naturfärgat lintyg och hänga upp dem framför fönstret. Det syns inte ens att de ska vara insynsskydd, men de fyller sin funktion och släpper in massor med ljus.
    Min mamma har en s.k. cafégardin, fast i modernare tappning med härligt vinrött tyg som hänger både överst i fönstret (som en kappa) och nederst (=cafégardinen) och de är upphängda på samma sätt både uppe och nere (med träringar på en trägardinstång). Jag är jättenöjd med dem, det är nämligen jag som stått för både design och utförande!

• S a C

Jag gjorde insynsskydd till våra fönster i köket. Vi har delade fönster som man kan sätta saker emellan.
    Så jag köpte färgat pappet och gjorde sick-sackmönster. Skitsnyggt och jag kan ändra färg efter resten av inredningen!

Det kan man ju göra med vanlig plastfilm också.

Svar på tråden Hur tillverka ett eget insynsskydd?