• Längtarefternummertvå

När fick ni mage med nr 2?

Jag undrar alltså när er magar började se gravida ut när ni väntar/väntade nr 2. Har hört att det syns mkt tidigare med nr 2 än med nr 1. Min mage syntes så pass tydligt i v.19-20 med nr 1 tror jag. Det var då folk började titta en extra gång och de modiga vågade fråga. Är nu nygravid med nr2 och vill gärna kunna dölja det till i alla fall v.13......

• Svar på tråden När fick ni mage med nr 2?
  • 2 barnsmamma

på mig började det synas i vecka13-14 då började folk fråga om det var en bebis där inne. syntes tidigare än med nr1.

• 2 barnsmamma

måste rätta mig själv (syntes senare med nr 1) ivecka 19 nånting & då e jag lång å smal

• ladysoul77

Jag är i v.13 nu och det går INTE att dölja längre.. Redan i v.9 hade jag svårt att ha gamla byxor och så. Jag har t.o.m varit säker på att det är tvillingar..

• KiwiMamman

Jag fick också börja med gravidbyxor i v 9, de köpte jag i v 15 första grav.

• LindaB78

Är nu i vecka 11 med 2:an och magen börjar bli svår att dölja redan i vecka 9. Kan ha 2 byxor i garderoben och jag är väldigt glad över det löst sittande modet. Med 1:an börjad magen bli svår att dölja någon gång efte vecka 15 men då var jag å andra sidan så stolt över den så jag hade bara tighta kläder.

• Redbit

Är i vecka 13, berättade för alla i början på förra veckan just för att det inte gick att dölja längre. Dock har magen faktiskt gått tillbaka litet sista veckan eftersom mina gasiga tarmar äntligen gett med sig något!

Har för mig att det syntes någon vecka tidigare nu än förra gången - men det var tidigt synligt då också, framför allt för att vara första barnet...

• lassemia

Är i v9 nu och ser gravid ut(eller sà tror de att jag blivit tjock). Magen kom betydligt senare vid min första graviditet.

• Mandasmamma

är i vecka 8 o har svårt med kläder. går med stora tröjor så ingen ska se...men några har redan sätt...... antingen har jag ätit mycket säger de eller så är du med barn...lite tufft att inte kunna dölja det så tidigt......me sen mår jag så dåligt hela tiden o är trött så de märker nog så med....svårt att jobba tycker jag....

• 3 barns mamma84

Synlig mage i vecka 12 enorm mage i vecka 23
    Stort barn så det var nog det hehe

• Skogsrå

I vecka 12 sa ett par personer som jag bara känner litegrann "men ska du ha en bebis!". Brukar normalt ha rätt platt mage. Men jag blev jätteglad för den kommentaren, för med första barnet sa folk framemot vecka 18 "men det syns ju inte" när jag berättade att jag var gravid. Tråkigt tyckte jag, så nu är jag nöjd!

• Thide

Väntar mitt andra barn och tyckte inte att magen kom tidigare den här gången. Började synas runt v.20 ungefär med kläder. Det beror nog delvis på hur lång/kort tid man har mellan graviditeterna. Har tre år mellan mina barn. Jag är glad för att jag hade platt mage så länge för nu är jag rund som en boll och sååå trött på att rulla runt.

Svar på tråden När fick ni mage med nr 2?