• bebis00

Snälla hjälp mig, hur farligt är det att andas in bensin lukt som gravid?

Precis som rubriken lyder, hur farligt är det att andas in bensinlukt??

Tycker att var och varannan bil jag åker lr sitter i luktar bensin=( Satt i min farmors bil nu i nästan 3 tim och jag tyckte det lukta bensin..

Men hur farligt är det för barnet??

• Svar på tråden Snälla hjälp mig, hur farligt är det att andas in bensin lukt som gravid?
  • MangaGirl

Inte alls.
    Tänk på alla avgaser, rök och annat både du och barnet kommer andas in i era liv....och det kommer gå jättebra. För att inte tala om alla konserveringsmedel i all mat, kemikalier, E-nummer osv....

Så det är lugnt. Du får tänka att evolutionen har skapat en rätt så felfri och fantastisk process när det gäller graviditet. Vore ju konstigt om flera tusen år av evolution kan stjälpas pga av lite bensinlukt, eller hur?

• bebis00

tack=)

Vet inte vad som hänt med mig, men har blivit så himla nojjig sen jag blev gravid (första barnet)
    Så fort det är nå är jag rädd att det skadar barnet!!

och just när jag känner bensinlukten får jag ångest av att jag andas in det=(

• MangaGirl

Jag fattar precis, var själv nyligen gravid och tämligen nojjig. Åt t.ex. lever i vecka 6 och fick för mig att allt var kört...tills jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att det blir en riktigt jobbig graviditet om man ska oroa sig för allt. Och som sagt, naturan har skapat en fantastisk process som man måste ha lite tillit till för det funkar riktigt tokbra.

Det kommer gå jättebra ska du se. Lycka till och njut av att vara gravid!

• Bevabus

Andas på bara
    Det är helt normalt att va såhär nojig första gången man blir mamma, men kom ihåg just HUR bra skyddat barnet är. Tänk såhär: Barnet är bara lika mkt människa som du, har du dött av bensinlukt hittills?

• MangaGirl
    Bevabus skrev 2009-08-27 21:50:34 följande:
    Andas på bara Det är helt normalt att va såhär nojig första gången man blir mamma, men kom ihåg just HUR bra skyddat barnet är. Tänk såhär: Barnet är bara lika mkt människa som du, har du dött av bensinlukt hittills?
    Bra där! Så enkelt och klokt liksom.
  • bebis00

tack för alla era svar=)

nu kan jag andas på igen!! hihi

Jo man ska väl inte gå och tänka för mycket utan bara njuta av lillskrutten i magen=)

Men att man skulle bli så här nojjig för allt trodde jag då inte:p

Svar på tråden Snälla hjälp mig, hur farligt är det att andas in bensin lukt som gravid?