• Utstrålning

diflucan kapsel????????

Var på spec mvc idag pga återkommande rosa flytningar. De konstaterade att allt såg bra ut förutom att jag har svamp...igen... Har behandlat med pevaryl och likn minst en gång per månad under graviditeten och ändå kommer det tillbaka hela tiden. Den läkare som jag träffade konsulterade överläkaren på förlossningen som ord Kapsel Diflukan x 1. Enl doktorn är diflukan okej att ta i sen graviditet, jag är i v32.

När jag kom hem gjorde jag som man inte ska, dvs läste på fass och janusinfo, vilket var riktig skrämselpropaganda.

Törs jag lita på läkaren, eller????

• Svar på tråden diflucan kapsel????????
  • karin h

Jag har också haft olika problem under graviditeten och min gyn sa då att det var ok att äta de piller jag fick men att jag inte skulle läsa vad som stod på pappret för att man blir skrämd då... Så jag litade på läkaren, de ska veta om några :)

• mysiss

Jo, du kan nog lita på läkaren. Jag var nyss inne och läste på fass och jag förstår din oro.
    Men spec.mvc de är duktiga och vet vad som får ges och inte. Det skulle ju absolut inte skriva ut någe som skulle skada dig och din baby, det tror jag inte, till vilken nytta.
    Men det är klart du gör som du vill. Ring tillbaks till mvc och säg vad som står i fass och fråga en gång till om det verkligen är bra, för då har du gjort de uppmärksamma på att du är orolig och det kanske finns annat.

• CB72

Lita på din läkare...Ta du kapseln..

Svar på tråden diflucan kapsel????????