• Chickis

”Gravidnäsa”, finns det???

Sedan mitten av min graviditet tills nu så har jag fått kommentarer av omgivningen på att min näsa i stort sett har vuxit i takt med min mage. Är det normalt att näsan växer?Alltså svullnar upp?
    De första kommentarerna jag fick tog jag inte på allvar, men efter att ha tittat på bilder före graviditeten och bilder som är tagna nyligen (tex. bröllopsbilderna) så ser man rätt tydligt att min näsa har blivit mycket bredare.
    Kommer detta försvinna? Som tex. vattensamling i fötter och vader?
    Jag har gått upp en hel del i vikt under min graviditet, kan det vara därför den vuxit?
    Någon som varit med om samma sak med växande näsa?

• Svar på tråden ”Gravidnäsa”, finns det???
  • MammasälskadeMinna

Haha jag fick också sådna komentarer förra gången jag var gravid.. När jag nu kollar på bilder och jämför så hade jag apstor näsa hahah Vet inte om den har svullnat denna gången. Ingen som sagt någon iaf.

ingen aning varför det blir så men man svullnar ju i hela kroppen..

• Suri

Jag har tänkt på det att den del tjejer får större näsa. Skulle dock aldrig säga något till dem... Gravida är ju så känsliga.
    Jag fick inte det, min näsa är ganska stor från början.

Den försvinner sedan. Det kanske har något att göra med svullna slemhinnor i näsan och att man samlar vätska.

• guldplutt

*haha* nej det har jag faktiskt aldrig hört. å andra sidan så är det ju väldigt vanligt med svullna slemhinnor i näsan och nästäppa (det lider jag av sedan lång tid tillbaka), så det kanske kan synas utanpå i extrema fall..?

• Annamamma 83

Haha. ja så hade jag, båda gångerna, ja fick en riktig boxarnäsa =)

kollade på bb korten häromdagen o de va fruktansvärt =)

men lugn, de är vatten precis som du skriver, de försvinner samtidigt som händer o fötter smalnar av!

• Chickis

Phu! en sån lättnad att höra att fler haft samma besvär och att det försvinner :)
    Min näsa är inte den smalaste från början, men nu är den som en riktigt stor pumpad boll!
    Så nästa gång någon kommenterar storleken på min näsa (sker i stort sett varje vecka) så kan jag svara med att det är helt normalt ;)

• malla7

Tyckte hela kroppen och särskilt ansiktet svullnade upp, särskilt på slutet. Syns på bilder från den tiden också.

• NoOne

jag hade oxå en växande näsa..hahaha och den blev mörkare oxå fick höra massa kommenterar som jag inte trodde på men jag tittade på gamla foton och folk hade rätt jag hade en växande näsa men den blev normal igen efter...inget o bry sig om egentligen.

• Svart ros

Åhh jag är alltså inte ensam om att tycka detta. Min näsa svullnade upp mycket mer förra gången, gick visserligen upp mycket mer då också, men även under denna graviditeten har näsan svullnat upp. Jag har dock aldrig hört om det innan att näsan skulle bli mer svullen...förrän nu.

• Chickis

Då är det konstaterat, vi är inte onormala :)
    Senast idag så fick jag höra det IGEN, så komiskt!

• Teralla

haha, jag har grvidnäsa, haft under båda gravididten...som tur är går den tillbaka!!

• JoJo2222

mina läppar har blivit riktigt fylliga får jag höra hela tiden, vilket inte gör mig något :) däremot har läpparna lite längre ner oxå svullnat upp en hel del. kan detta bero på samma sak som era näsor kanske, alltså vätskeansamling?

Svar på tråden ”Gravidnäsa”, finns det???