• WickedCherrie

Hur länge satt dina agraffer???

Nu har det gått 11 dagar sedan jag blev snittad. Och jag har fortfarande inte fått ta bort mina agraffer. På måndag den 31:a får jag tag bort mina. På BB sa de att de skulle tas bort efter 7 dagar men distrikssköterskan ville vänta...det blir ju 2 veckor de suttit..och ärret har börjat vara ömt..
    ska det vara så??

Blir jätteorolig..

• Svar på tråden Hur länge satt dina agraffer???
  • Längtans Stina

Hej
    Jag blev också snittad pga säte men fick inga agraffer. Syddes inuti och tejpades på utsidan. Mitt ärr var jätteömt och svullet och varmt och det kändes konstigt på vissa ställen där jag inte hade någon känsel alls. Det tog flera månader innan området kändes hyfsat normalt igen. Min man fick lukta på ärret med jämna mellanrum för att se om det luktade skumt av en ev. infektion. Jag var rätt nojjig över ärret...

Ring till BB och kolla med dem. Du kan alltid åka dit för att få en extra koll efter snitt om du är orolig.

Vet du annars varför man ibland tejpar och ibland sätter agraffer?

• WickedCherrie

Längtans Stina skrev 2009-08-28 10:42:29 följande:

Hej Jag blev också snittad pga säte men fick inga agraffer. Syddes inuti och tejpades på utsidan. Mitt ärr var jätteömt och svullet och varmt och det kändes konstigt på vissa ställen där jag inte hade någon känsel alls. Det tog flera månader innan området kändes hyfsat normalt igen. Min man fick lukta på ärret med jämna mellanrum för att se om det luktade skumt av en ev. infektion. Jag var rätt nojjig över ärret... Ring till BB och kolla med dem. Du kan alltid åka dit för att få en extra koll efter snitt om du är orolig. Vet du annars varför man ibland tejpar och ibland sätter agraffer?
    Det verkar vara jätteolika...kanske beror på vart man föder?
Svar på tråden Hur länge satt dina agraffer???