• gummibears

Badbalja - Ni som ej har badkar

Satt precis o läste ett inlägg om inhandla saker. Hur har ni gjort ni som inte har badkar?? Har ni köpt en badbalja eller ska ni bada den lille i diskhon? Eller stå i duschen tillsammans???? Behöver man köpa en badbalja???? Isåfall, vad kostar dom ungerfär? Minns att jag har sett en på Coop, men minns inget pris.

• Svar på tråden Badbalja - Ni som ej har badkar
  • Lorelei

Vi ärvde min gamla badbalja från sjuttiotalet Men den användes bara första veckorna, nu duschar han med sambon istället... han gillar det bättre.

• Lorelei

Ikea har en bra med gummiräfflor på botten... Lättsam heter den, kostar 59:-

• slainte

Jag köpte en på coop för 120 kr.

• öresund

Har sett att det finns badbaljor med stöd-del som man kan sätta barnet i (eller luta mot när de är mini-små) så man lättare får en hand fri att tvätta med. Tror vi ska satsa på en sån.

• PippiLottan

jag tycker man behöver en badbalja. först köpte vi den billigaste vi kunde hitta. typ just under hundra spänn, på ja det kanske var coop. det var dumt. den hade jättehög bak kant så jag fick ont i hela kroppen av o hålla lillan där, o de kände hon så hon bara skrek.
    När hon lärde sig sitta fick hon ny från barnen hus, just över tre hundra kostar den, men den ha bottenventil o är mkt mkt större har ingen hög kant på ena sidan utan är mer formad som en rund pool. den är super. har tänkt köpa till ett badstöd, eller vad det heter som finns till den nu när nästa kommer.

• Mamma 80

Vi har badkar hemma men har ändå köpt badbalja till bebben. Det känsn enklast o ha i början då man inte nödvändigtvis vill bada/duscha själv i samband med att bebben ska badas. Kan även vara skönt o kunna stå upp o ha baljan på ett bord.

• Mam05

Lättsam Ikea typ 60 spänn som redan nämnts!!

• gummibears

Hmm....jättesvårt att veta om man behöver en eller inte. Vet inte om bebisar gillar att duscha. Visst, det verkar inte som att dom kostar så mycket (en vanlig simple), men det är ju inte roligt att köpa något heller som man kanske inte kommer att använda direkt.

• UllenK

köpte på coop för 99kr, funkade utmärkt och är nöjd att jag köpte den, trots att vi har badkar. Man vill inte så och luta sig så i början

• Idannika

Ett tips senare när barnet är lite för stor för baljan är att köpa en liten uppblåsbar pool. Det har varit en riktigt hit för vår lilla tjej! Efteråt tar den dessutom ingen plats!

Svar på tråden Badbalja - Ni som ej har badkar