• zezziz

Storlek på overall

Funderar på vilken storlek på overall jag ska köpa till min kille.

Han är 74 cm lång och väger 9400 g.

Han har just nu kläder i storlek 74/80.
    Mest 80.

Vilken storlek tror du blir bra i overall?
    Man vill ju gärna att han ska kunna sitta bra och leka i den.
    Inte vara allt för stor.

• Svar på tråden Storlek på overall
  • Tesselajnen

Alla märken varierar olika mycket i storlekarna så det enda man kan göra är att prova dem för att se vilken storlek som sitter bäst.

• zezziz

Tesselajnen: Åh, tänkte ju inte på det... *ironisk*

Någon annan som har en tanke?

• Tesselajnen

Uhmm... Tror du missuppfattade mig, eller så uttryckte jag mig slarvigt. En PoP overall i storlek 80 är inte lika stor/liten som en Lindex-overall i stl 80 eller Kappahls märke i stl 80. Olika overaller är olika stora i samma storlek.

• blajblaj75

din son är i ungefär samma storlek som min dotter och jag har börjat undersöka overallutbudet till henne.
    generellt är alla overaller groteskt stora i storlekarna så är du som jag ute efter en bra funktionsoverall är det svårt.
    didriksson har jag hittat i minsta storlek 80 och de kommer vara lagom till nästa vinter typ
    mac kinley - samma där
    den overallen jag vill ha på pop finns inte i mindre än 86
    de på pop som finns i mindre storlekar verkar vara lite mindre i storlekarna än d-sson och fix, i motsats till tidigare år de pop var stora i storlekarna
    lindex funktionsoverall (FIX) finns i minsta strlk 86, och är enorm

de flesta overaller som passar dottern är typ baby-overaller. bylsiga, i för klent material som om de överhuvudtaget är vattentäta har lågt vattenpelar-värde, runt 2000.

säg till om du hittar en bra overall till honom

• zezziz

blajblaj: Tack för ditt utomordentliga svar!
    Då har jag lite mer kött på benen i min overalljakt.

Har nämligen fått en beg Pop overall i storlek 92 och den kan han kanske ha (om vi har tur) nästa vinter för den är tokstor!!

Jag vill gärna köpa en riktig overall, ingen fleecelurvoverall som de inte kan ha i sandlådan eller i snön. Utan en som håller värmen bra och är vattentät.

tack ännu en gång!

• Xgirl83

Kanske en från Mikk-line eller en från Me too? De börjar komma nu, fast tyvärr har jag bara hittat en enda webshop som säljer Mikk-line i år och det är www.lillaa.nu. Men du kan ju kolla Tradera och här kan du se svenska återförsäljare: www.mikk-line.dk/retailers.htm . Deras overaller finns från stl 74 och är BRA. Me too har jag inte testat, men hittade dem nu när jag satt och kollade runt. Verkar också vara bra, ordentliga overaller fast tunna och smidiga för de små. Från stl 74. Har hittat dem hos www.annorlundasma.se och www.norrbaggen.se, fast de verkar vara på väg in precis så då kan du ju säkert snart gå och prova dem i en butik som säljer Me too, finns ju rätt många..

Vet inte om det var nån hjälp med just det du frågade om, ang storlekar, men du undrade ju över tips på bra overaller i små stl. Mikk-line hade dottern förra vintern då hon var dryga året och skulle lära sig gå. Fungerade bra!

• Xgirl83

Kanske också ska tillägga att jag tänkt köpa stl 86 till min tjej som väl är 80-82 cm eller så (dock smal), om overallen är normal i storlek. Är den jättestor kanske vi får ta 80. Men hennes Mikk-line overall i stl 80 sitter väldigt exakt nu, så den räcker bara max under hösten så hon får ha en ny.

Kanske det gav dig ett hum om storlekar.

• Hjärtats Lust

Min tjej är 74,5 lång och väger 9300g hon har fortfarande mest 74.. köpte n reima i strl 80 och hon fullkomligt drunknade i den så den ska vi sälja, blir det en reima så blir det strl 74 och blir det en mikk-line så blir det en i strl 80 för de ska tydligen vara lite mindre/normala i storleken, de märkerna är enligt mig bäst och de har fått (mikk-line) bäst i test.

Svar på tråden Storlek på overall