• Ejleen

Tips vid extrem halsont?

Någon som vet vad man kan göra för att lindra halsont? Det är inte vanlig halsont jag pratar om, utan riktigt extrem. Te känns bara strävt i halsen, vatten likaså. Sväljer helst inte ens mitt eget saliv, utan spottar helst ut det. Allt för att slippa svälja. Någonting måste väl underlätta?

• Svar på tråden Tips vid extrem halsont?
  • MysTic PrincesS

Beror halsontet på sjukdom? Kanske behöver pencillin eller liknande? Men honungsvatten kan lindra lite, likaså halstabletter upplösta i varmt vatten eller mjölk.

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • PixL
    Ejleen skrev 2009-08-28 11:49:13 följande:
    Någon som vet vad man kan göra för att lindra halsont? Det är inte vanlig halsont jag pratar om, utan riktigt extrem. Te känns bara strävt i halsen, vatten likaså. Sväljer helst inte ens mitt eget saliv, utan spottar helst ut det. Allt för att slippa svälja. Någonting måste väl underlätta?
    Ring sjukvårdsupplysningen. Det kan ju hända att du i värsta fall har en halsböld och då måste du ha pencillin alternativt att de opererar dig.
    Jag har haft halsböld några gånger och det är fan inte roligt. Bättre att kolla upp det så att det inte går för långt. Då kan det hända att man måste läggas in på sjukhus.
  • jeeri74

Av halsfluss kan man få så ont. Har du varit hos läkaren? Annars, ring genast, du måste ju få i dig nåt!

• modestyonly

Kolla upp det, så ont brukar vara mer, än vanlig halsont, halsfluss tex..!!
    Annars gurgla med saltvatten, det brukar lindra!!

• Ejleen

Jag har enbart halsont, lite hosta och snuva. Är inte svullen i halsen alls, och inga körtlar runtom heller. Gör fans ont i bröstet om jag hostar till också. Det kan ju vara bronkit, känner igen symtomen från tidigare när jag hade det, men halsonten är ju förjävlig rent utsagt! Borde väl kanske pallra mig iväg till sjukan i alla fall.

Halsböld tror jag inte det är, i och med att jag bara gått med detta i en dag och de dessutom brukar synas i svalget.

• julmusten

Sager som andra,det later som halsfluss. Ga till lakaren med andra ord.Krya pa dig.

• BubbelBoom

Gurgla med Corsodyl. Det är lite bakteriedödande och hjälper mig när jag har ont i halsen. Men känner du dig sjuk också kan det ju vara halsfluss och då behövs ju penicillin.

• PixL
    Ejleen skrev 2009-08-28 12:01:16 följande:
    Jag har enbart halsont, lite hosta och snuva. Är inte svullen i halsen alls, och inga körtlar runtom heller. Gör fans ont i bröstet om jag hostar till också. Det kan ju vara bronkit, känner igen symtomen från tidigare när jag hade det, men halsonten är ju förjävlig rent utsagt! Borde väl kanske pallra mig iväg till sjukan i alla fall. Halsböld tror jag inte det är, i och med att jag bara gått med detta i en dag och de dessutom brukar synas i svalget.
    Har du feber?
Svar på tråden Tips vid extrem halsont?