• Pebbels1

Vad är timlönen för reklamuttdelare?

Vad är timlönen för reklamutdelare (söndagar)? Någon som vet??

• Svar på tråden Vad är timlönen för reklamuttdelare?
  • Ulf Harrys Farsa

Ingen aning, men jag tror man får betalt för antal utdelade typ reklamblad, och inte är det bra betalt iallafall.

• skorpionen80

De har väl inte timlön utan snarare lön efter hur mycket de ska dela ut?

• Emki

Man har lön efter hur mkt man delar ut...det brukar ligga på runt 1000-1500 kr som vanligast!!
    Det är vad jag har för mig iaf...

• skorpionen80

Googlade lite och detta är vad jag hittade lite snabbt:
    "Nu kommer jag inte ihåg hur mycket man tjänar, men har för mig att det blev ca 600-700 kr/månad. Då delar man ut till drygt 300 hushåll och vikten låg väl runt 150 kg. Nu kan jag ha fel i detta, då jag inte jobbat med direktreklam på ett tag. Men jobbet tar ett antal timmar. Först ska du blada ihop all reklamen hemma. Sedan ska du bära ut den till alla brevlådor."

"Jobbade för SDR en sommar. Räknade ut att jag fick en lön på ca 25 kr/timmen. "

"jag jobbade på s-post! fick bara 80 kr i veckan! "

Googla lite så får du fler svar!!

• Tattyn

När jag delade ut reklam så fick jag betald per bunt reklam som delades ut, har för mig att det låg då runt 10-20 öre per bunt beroende på hur mycket reklam det var just den helgen. Hade runt 600 hushåll att dela ut till, det blev inte många kronor i "lön" per månad, runt 200-300:- har jag för mig. Sa upp mig rätt fort, du måste själv sortera ihop buntarna och sen ska de delas ut...och med tanke på "lönen" var det inte värt besväret.

Svar på tråden Vad är timlönen för reklamuttdelare?