• Impartial

Katt med lunginflammation

Hej,

min katt har precis fatt diagnosen lunginlammation hos en veterinar, tyvarr var jag inte med vid besoket sa jag far stalla nagra fragor har i stallet:

- Hur kan en innekatt fa lunginlammation?

- Nagon vars katt har haft det? Hur allvarligt ar det? Blir de helt friska...?

Orolig!!

• Svar på tråden Katt med lunginflammation
  • siamusen

Min katt blev smittad pa ett plan. Han var mycket sjuk i över en vecka. I början fick han vara hemma med antibiotika men sa blev han sjukare och fick lâggas in i en vecka.

Han blev helt friskt dock.

• CTMT

Det är nog bäst att du ringer upp din veterinär så du får helt klara och rätt svar på dina frågor istället för spekulationer här...

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Mrs Winter

Kan bara hålla med föregående talare.Ring och prata med vet som gjorde undersökningen.

Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Impartial

Jo jag ska gora det ocksa, men vill garna hora fran andra kattagare vars djur har haft lunginflammation!

• Kattägd

Jag avlivade min hane iförrgår, han hade HCM, det började som en lunginflammation eftersom sjukdomen gör att vätska samlas i lungorna, 10 månader senare kom det tillbaka och han var riktigt dålig så vi valde att låta honom somna in. Hade jag varit dig hade jag bokat tid för ultraljud av hjärtat för att vara på den säkra sidan, det finns mediciner så katten kan leva många år till om man har tur.

Svar på tråden Katt med lunginflammation