Skoda Felicia -97:a bra eller dålig?
Funderar på att skambjuda på en sådan men vill ha lite info från er som kört den.
Vilka delar har ni fått bytt? Var rostar den mest? Fördelar/ nackdelar?
Funderar på att skambjuda på en sådan men vill ha lite info från er som kört den.
Vilka delar har ni fått bytt? Var rostar den mest? Fördelar/ nackdelar?
Bakluckan(bytt) och hjulhusen rostar.
Bytt kamrem, drivknutar, bromsskivor säkert nåt mer jag glömt.
Min är en -98 diesel som jag har haft sen -03, den funkar bra i motorn dock, är relativt nöjd med den, dock ej omkörningssnabb..
Fördel billig i drift- diesel nackdel, ej AC för liten nu när vi ska ha barn och har 2 stora hundar..
Lycka till!
Ja, rosten är väl sämst men annars en bra bil. Bromrör, bromsklossar är bytta på våran.
Har du lagt nåt bud än?
Hum, köpa en obesiktigad bil....?? Det gör man väl inte och inte en Skoda Felicia!
Var rostar dom INTE liksom? dom brukar läcka olja från packboxen till växelväljaren på växellådan, en del låter illa i motorerna, brukar kärva i bakbromsarna osv
CloudBerry the 1st skrev 2009-08-30 11:29:18 följande:
Nya skodorna är bra Men en Felicia hör absolut inte till bra-kategorin, noway leverpastej. Jag hade lagt på några kronor och satsat på en annan..
CloudBerry the 1st skrev 2009-08-30 12:25:09 följande:
Tyckte ni inte att den var fin?
Det är dock ingen bil jag skulle ha som förstabil direkt
Haha jojo, den var jättesöt hur är det med reservdelar till en såndär då?
CloudBerry the 1st skrev 2009-08-30 12:46:19 följande:
Den orange:a, vad är det för nåt? Är det en Peugeot eller?
Ja, en bil kan vara ful men bra.
Min pendlarbil, en 96'a Opel Astra 1.6 16v med 16-17-tusen mil på mätaren är ett bra exempel. Den har repor och skönhetsfläckar (gammal gubbe som kört innan) men maskinellt är det inga som helst problem. Visst finns det ytrost i flera av karossfläckarna, men chassiet är kanon, rent och snyggt, konstigt nog knappt angripet alls. Motor och låda är täta och fina, den drar ingen olja och är snål på bensin - och startar i absolut ALLA väder.
En skruttbil vid första anblicken - men ack vad man bedrar sig.
Har kostat på kamremsbyte, vattenpump och nya dämpare nu också.
Jag var väldigt avig till den i början, men nu börjar jag nästan bli lite stolt över den i all sin enkelhet.
/Puppa
Visst. Men är den rosig på fel ställen så är det ju kört, oavsett hur perfekt bilen är annars. Onödigt att slänga pengar på skit
Jag älskar min Skoda Felicia.
Bilen finns i Helsingborg och det känns ju som att det skulle ligga på andra sidan jorden härifrån sett
CloudBerry the 1st skrev 2009-08-31 14:47:18 följande:
Världen är liten på internet må jag säga
CloudBerry the 1st skrev 2009-08-31 17:56:31 följande: