• Anonym (knasbollen)

Jag har skitit i det blå skåpet...

Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta  mig till.
    Jag är gift med två barn, varav det yngsta 1 år. Gift sedan 3 år. Bor i hus. (om det nu kan ha betydelse)

Hur som haver, efter mammaledigheten har jag gått tillbaka till mitt jobb och min man är nu hemma med barnen.
    Min man och jag har inga problem i vår relation.

Nu till det blå skåpet. Jag har fallit som en fura för en annan man på mitt jobb. Jag fattar själv inte vad som hände riktigt och INGET har hänt. Jag bara är djupt förälskad i denna man. Jag kan inte äta, inte sova och har svårt att fokusera på mina arbetsuppgifter.

Igår, min dumma nöt, käkade vi lunch ihop och utan att ha planerat det, flög det e groda ur min hals; jag är kär i dig.

Vad fan håller jag på med? Jag är ju en jubelidiot!
    Härom dagen hade jag och min man sex. Jag tänkte naturligtvis på den andre mannen och efteråt grät jag. Inget aning om varför jag grät.
    Vi stod i duschen så jag tror inte min man märkte något.

Jag har givetvis inget berättat för min man men funderar nu på vad jag ska göra.
    Det tar emot att splitta min familj men jag kan ju inte leva så här.
    Jag älskar min man. Han är fin och bra på många sätt.

Jag har inget att prata med om det här så jag kan inte ventilera.
    Pliiis någon klok människa där ute som kan komma med något konstruktivt?

• Svar på tråden Jag har skitit i det blå skåpet...
  • Queen70

Det går över.

Vad sa kollegan när du berättade då?

• Anonym

Små förälskelser i andra får nästan alla med längre förhållanden. Det är vad man gör av det som är grejen...vattnar man inte gräset växer det inte så att säga.

• Bonanza

Det är otroligt naivt att tro att man kan gå igenom livet utan att bli förälskad i någon annan. Det hände NU för dig. Nu har du två val:
    - gå vidare och glöm den andra
    - släng bort din familj och allt det ni har för en förälskelse.

Jag vet vad jag hade valt.

• Anonym (V)
    Bonanza skrev 2009-08-28 18:37:56 följande:
    Det är otroligt naivt att tro att man kan gå igenom livet utan att bli förälskad i någon annan. Det hände NU för dig. Nu har du två val: - gå vidare och glöm den andra - släng bort din familj och allt det ni har för en förälskelse. Jag vet vad jag hade valt.
    Precis. Blev själv förälskad i en annan man för 3 år sedan, men jag avbryt kontakten med honom och insåg vad jag höll på att förlora. Mina känslor för min sambo kom igen, starkare.
  • Anonym (knasbollen)

Kollegan var minst sagt chockad. Men han sa ungefär att han känner detsamma. Nja, eller nåt i den stilen.
    Jo jag jag vet små förälskelser men det här är som en bomb slagit ner. HAr inte känt så här på år och dagar. Det är helt galet.
    MIn första tanke var att vänta ut det, det går över, men jag tänker på den här mannen varje sekund. Han finns i mitt huve och hjärta hela tiden.
    Det värsta av allt är att han är inte ens min typ för bövelen!

Nä inte vattna gräset - låter klokt. Men lättare sagt än gjort.

• Anonym (V)

Anonym (knasbollen) skrev 2009-08-28 18:40:46 följande:

Kollegan var minst sagt chockad. Men han sa ungefär att han känner detsamma. Nja, eller nåt i den stilen. Jo jag jag vet små förälskelser men det här är som en bomb slagit ner. HAr inte känt så här på år och dagar. Det är helt galet. MIn första tanke var att vänta ut det, det går över, men jag tänker på den här mannen varje sekund. Han finns i mitt huve och hjärta hela tiden. Det värsta av allt är att han är inte ens min typ för bövelen! Nä inte vattna gräset - låter klokt. Men lättare sagt än gjort.
    Lättare sagt än gjort? Nej inte alls egentligen.
  • Queen70

Äsch så underbar kan han inte vara. Det är bara nåt du fått för dig. Du måste börja förknippa honom med nåt riktigt osmakligt. Varje morgon ska du nu föreställa dig honom, när han äter snorkråkor. Och på lunchen kan du fundera på hur han tar sig ut när han sätter på en gris bakifrån, och som kvällstanke kan du ju sätta honom i ditt soffhörn med handen innanför sina sunkiga kallningar, rapandes.

Anonym (knasbollen) skrev 2009-08-28 18:40:46 följande:

Kollegan var minst sagt chockad. Men han sa ungefär att han känner detsamma. Nja, eller nåt i den stilen.Jo jag jag vet små förälskelser men det här är som en bomb slagit ner. HAr inte känt så här på år och dagar. Det är helt galet.MIn första tanke var att vänta ut det, det går över, men jag tänker på den här mannen varje sekund. Han finns i mitt huve och hjärta hela tiden.Det värsta av allt är att han är inte ens min typ för bövelen!Nä inte vattna gräset - låter klokt. Men lättare sagt än gjort.
  • Anonym (knasbollen)

Bonanza skrev 2009-08-28 18:37:56 följande:
    Det är otroligt naivt att tro att man kan gå igenom livet utan att bli förälskad i någon annan. Det hände NU för dig. Nu har du två val: - gå vidare och glöm den andra - släng bort din familj och allt det ni har för en förälskelse. Jag vet vad jag hade valt.
    Det var så otroligt korkat att berätta för honom - för om något så är det att vattna gräset.
    Vi sitter väldigt nära på jobbet vilket är jobbigt.
    Vi ska snart till nya lokaler och då blir det annorlunda. Så då kanske det svalnar.
    Men what if it does not?

Jag är helt galen. Jag vill inte slänga bort min familj och  mina barn. Det här är helt crazy.
  • Anonym (knasbollen)

Queen 70 - ja jag borde prova det här. Men det lustiga är att han är inte min typ. Usch inte alls.
    Nä jag måste begrava mig i arbete på jobbet. Strunta i fikorna. Däremot måste jag nog tala om för honom att det var dumt av mig att säga nåt och att han ska glömma bort det jag sade.

Men tänk OM det inte går över. Just nu är det så intensivt att det är sjukt. Helt sjukt.

• Nyfiken gul

Det är det här som kallas "välkommen tillbaka till verkligheten"

När man är mammaledig är man i sin egen lilla bubbla och världen utanför är mindre viktig och helt ointressant, tills man själv en dag befinner sig mitt i den och ser med nya fräscha ögon vad som faktiskt finns framför näsan på en.

Hade du fått känslor för denna man om du inte varit mammaledig? Knappast troligt...

Så det här är inget annat än nyförälskelse i vardagslivet och sorry - den här karln råkade passera just när du öppnade den här dörren. Life sucks...

Det är inte fel att känna sig uppskattad och uppvaktad när man är sliten småbarnsförälder/nyförlöst småbarnsförälder och allra helst om man själv anser att man är fet ful och finnig...
    MEN det blir fel om man tar miste på uppskattning och kärlek.

Du är inte kär i den här mannen, du är kär i hans uppmärksamhet och det faktum att dina känslor får en boost av hans existens..

Svar på tråden Jag har skitit i det blå skåpet...