• juzze

Kvalitet på barnkläder från Ullared?

Är det någon som vet på ett ungefär hur kvalitén på barnkläder, och då framför allt ytterkläder, från gekås brukar vara? Ska nämligen åka dit om några veckor och funderar på att handla ytterkläder till sonen som är 18 månader. Men är det skitkvalitet på dem? Klarar de av en dagisvinter/höst? Har aldrig varit på gekås, så jag har liksom ingen aning.

• Svar på tråden Kvalitet på barnkläder från Ullared?
  • Zaria

De jag köpte till sonen har varit jättebra, köpt jacka och täckbyxor.

Även "vanliga" kläder har varit toppen.

• Annamamma 83

Jag skulle aldrig köpa ytterkläder som ej är vatten täta,o de har ja svårt o tro att dom är på gekås.
    om de bara står vattenavisande, som de gör på kappahl o lidex grejer tex, så skulle ja aldrig köpa de. mina barn ska kunna vara ute i timmar o komma in utan o va en gnutta våta!

• juzze

zaria: aha, det låter ju toppen. kommer du ihåg vad du fick betala?

• juzze

Annamamma 83 skrev 2009-08-28 20:52:41 följande:

Jag skulle aldrig köpa ytterkläder som ej är vatten täta,o de har ja svårt o tro att dom är på gekås. om de bara står vattenavisande, som de gör på kappahl o lidex grejer tex, så skulle ja aldrig köpa de. mina barn ska kunna vara ute i timmar o komma in utan o va en gnutta våta!
    Sant. Det krävs ju en del av kläderna. Vill inte vara dumsnål. Lite därför jag frågade vad andra har för erfarenheter. Har du köpt kläder där nån gång?
  • MysSarah

Jag har köpt vinterkläder där, för tredje året nu, och de har funkat jättebra både hemma & på dagis. Så jag är nöjd. Även vanliga kläder har jag köpt där & jag har inte fått ngt måndagsexemplar än .

Overallen betalade jag 299:- för i år

• Annamamma 83

ne de har ja faktiskt inte, så ja kan inte säga egentligen hur deras kläder är, de tar nog in liksom massa olika, så ibland kan man säkert ha tur. vi skulle handla vanliga kläder, när 2an låg i magen, då fanns de knappt inget, sen var mamma där ett halvår senare, då fanns de massor, så olika.

min mamma är dock lite dumsnål,köper alltid med bara för de e billigt =) så hon har köpt med handskar o sånt till barnen, men dom var rena skiten, blev dyngsura efter en snöboll typ,likna såna vantar en annan fick gå runt med som barn, o ja minns hur många gånger man fick byta per dag då =)

Svar på tråden Kvalitet på barnkläder från Ullared?