• Anonym

föds bebisar med födelsemärken eller när kommer dem?

föds bebisar med födelsemärken eller när kommer dem?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-28 21:58
    nån som vet om det är ärftligt med födelsemärken? jag har ganska många födelsemärken, plus småfräknar på kroppen.

• Svar på tråden föds bebisar med födelsemärken eller när kommer dem?
  • Anonym

Kommer efteråt för min pojk så kom dom när han var ca 2,5 vecka fram riktigt tydligt. Märktes först när han var ca 1 vecka men tydligare då.

• Anonym

okej :) jag tänkte väl det, har liksom aldrig sett det på små bebisar.

• Namnam

Min dotter hade ett när hon föddes på insidan av låret.
    Sedan fick hon två till de första månaderna.

• Anonym
    Namnam skrev 2009-08-28 21:47:05 följande:
    Min dotter hade ett när hon föddes på insidan av låret. Sedan fick hon två till de första månaderna.
    okej :)

nån som vet om det är ärftligt med födelsemärken? jag har ganska många födelsemärken, plus småfräknar på kroppen.
  • alvaereva

Min dotter har tre stycken och dom har alla kommit efter att hon fyllde ett år.

• Anonym

Hade ett när jag föddes, det har alltid varit mitt största födelsemärke.

• smurf52

Min grabb har ett bakom örat som funnits där sen dagen han föddes. Ca 1 cm stor cirkel.. :)

• funfactory

Det är olika. Visa har kanske en prick när de föds. Sen kommer det fler efterhand. Det är ärftligt ang hur mycket man får.

• Apmor2

Min son föddes oxå med födelsemärke ett "ganska" stort på benet..

• Näckrosen

Våran son har ett ganska stort på magen. Maken påstår nu att han såg det redan när sonen föddes, medan jag inte såg det förrens på läkarbesöket före hemgång från BB. Alltså när han var 3 dagar gammal.
    Kan inte förstå hur jag missat det när jag bytt blöja under flera dagar. Så jag tror maken "kommit på" det nu i efterhand.

• Skärtuss

Min son som är 3 år och har ännu bara fått ett enda födelsemärke. På vaden. Dottern är 11 mån och än så länge "prickfri".

• gravid85

Min son föddes inte med några födelsemärken men däremot två stycken "mongolfläckar" (majoriteten av icke-nordiska barn och även en del nordiska barn föds med det). Efter några veckor syntes antydan till födelsemärken under hans ena öga och de blev mörkare gradvis fram till han var fyra månader. Men tror att de kan finnas från födseln eller komma senare. Själv har jag till och med fått födelsemärken i vuxen ålder.

• Neko

Min fick ett rött när han var kanske en vecka som blivit lite större. Han fick när han var 2 ett yttepyttelitet brunt födelsemärke också, men sedan har han inte fått fler. Har hört att de flesta (bruna) kommer i 2årsåldern... men vuxna har ju typ 40-50 stycken så de måste ju komma senare...

• Culete

Både sonen och dottern föddes med en pigmentsfri fläck, men de små bruna prickarna kom först senare. 1.5 år kom dotterns första, och strax innan 1 kom sonens...

• WeWant

Det är skillnad på födelsemärke och leverfläck ! Födelsemärke har man när man föds, därefter ordet antar. Leverfläckar uppstår ju genom hela livet.

Svar på tråden föds bebisar med födelsemärken eller när kommer dem?