Vår 4-åring kan inte läsa!
Nu inser jag att ni tror att det här inlägget ligger i sandlådan, men det gör det faktiskt inte... Jag blir på fullaste allvar stressad över att vår 4-åring inte ens kan alla stora bokstäver i alfabetet, och de små har hon inte ens en susning om. Alla andras barn har perfekt grammatik, skriver familjens namn utan problem, och börjar så smått knäcka läskoden med begynnelsebokstäver i alla fall. Jag inser iofs att det kommer, men jag kan bara inte låta bli att jämföra...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:55
Vi toktränar INTE!!! Faktum är att jag nätt och jämt pekat ut alla stora bokstäver, och alderig ens nämnt att det finns små bokstäver i alfabetet. Om vi åker hiss kan jag be henne trycka på E för entre, och första bokstaven i hennes och syskonens namnhar jag pekat ut men det är i princip allt. Nu känner jag tvärtemot att jag borde tränat mer. Kompisarnas barn har nog nästan alla lärt sig av Fem myror, men det programmet har alltid mina barn ogillat.
Jag stressar inte heller barnen med något annat, jag vet att de utvecklas i sin egen takt. MEN jag kan inte hjälpa det, jag känner mig stressad ändå. Ffa när jag jämför med kusinerna, vilket farmor gör hela tiden. Jag vill vinna den jämförelsen, det är sorgligt men sant!