• Anonym (ledsen)

orange rött blod...missfall?

Skriver igen eftersom ingen mer verkar svara....

Fick ett positivt graviditets test, men nu när jag skulle ha min mens exakt på dagen så började jag blöda orangefärgat blod och har mensvärk.

Antar att jag fått/har missfall just nu.... *suck*
    Skulle ha varit i vecka 4 och har känt mig gravid.

Jag vet också att man kan få en mens blödning även om man fortfarande är gravid, men min mens har varit så kort och jag har blödit så lite dom senaste 5 mån.

Men nu blöder jag mer och det är annorlunda färg på blodet ljusare orange rött... inte rosa eller brunrött...

Försöker tänka att det bara är mens och att jag aldrig varit gravid, men det är så sorgligt eftersom barnet var så efter längtat och vi hann glädjas åt det.... *suck*

Undrar om någon här haft sån här blödning vid mens som varit orange röd färgat och varit som mens , men det gått bra och inte varit missfall...

Snälla svara mig...har suttit här vid datorn hela dagen och försöker bearbeta besvikelsen och tänka att det varit värre om missfallet börjat senare i graviditeten och man hade hunnit berätta för alla...men det känns ändå så orättvist... men försöker tänka positivt ändå...

• Svar på tråden orange rött blod...missfall?
  • Sophie82

*kramar om* Jag hade blödningar då jag väntade felicia. blödde 4 blödningar mellan v 4-8, ibland varade det i ett par dagar, ibland en halv dag.
    Jag blödde mycket, rikligt med färskt blod! Mer än vid en vanligt mens.
    Allt gick bra, dom såg inte vart det kom från vid vul men vid förlossningen såg dom att det var från moderkakan, hade 2 stora frakturer på den.

Iaf. På kk berättade dom att många gravida har blödningar under de 3 första månaderna, och det är normala blödningar! Har för mig dom sa runnt 30% av alla gravida! Håller tummarna för dig!

• Anonym (ledsen)

Tack för ditt svar och för kramen ...den behövde jag nu.

Hoppas att allt går bra...det känns så svårt att göra min sambo besviken också...han säger inte så mycket ,men jag vet att han är besviken och ledsen han med...

Jag försöker bearbeta det här själv, genom att läsa här och försöka tänka positivt ändå...
    Men det är jobbigt...man känner sig så misslyckat och besviken ju... *suck*

• Anonym

min barnmorska sa frågade mig då jag blödde under grav ( fick missfall) om jag skulle ha haft mens vid det tillfället jag blödde om jag ej varit gravid! det var vanligt sa hon att man blödde under den tid man skulle få mens om man ej varit gravid=)
    hoppas så är fallet för dig=)
    kram

• Anonym (ledsen)

Tack för ditt svar... det fick mig att hoppas liiiiite, men vågar inte tro att det kan gå bra.... förbereder mig på att det inte gick så bra för oss den här gången för säkerhetskull.

Men är jätte tacksam för er som svarar mig...är så ledsen och besviken nu.... *suck*

• TRUTH

jag har fått höra samma sak som anonym ovanför mig=) jag blödde under båda mina graviditeter som gick bra. men även under den sista nu som gick mindre bra=( kram

• Anonym (ledsen)

Nu kommer det bara lite bruna flytningar...och gör inte ont längre.... (hade bara mens ont)

Jobbigt att inte veta....

Antar att våran bäbis är borta nu...*suck*

Eller var det bara en mens som kom?...som var ljus orange röd färgat?...

Försöker tänka att jag aldrig varit gravid att det bara var en vanlig mens,men det är så sorgligt och psykiskt jobbigt att försöka igen....

Svar på tråden orange rött blod...missfall?