• Emilo

Hjälp mig! Hur länge åker barnen vagn?

Vi väntar nummer två som kommer runt Jul när vår dotter är två. Vi håller på att kolla på ny barnvagn och jag tycker att det är jätte svårt!

Först var jag inne på en Phil & Teds men nu hittade jag ett märke som heter Baby Jogger som jag tyckte var mer intressant.
    Finns det någon generell regel för hur länge ett barn behöver vagn? Vi funderar antingen på en traditionell tvillingvagn eller en singelvagn som man kan sätta en extra sits på( då kan det stora barnet inte sova eftersom sitsen ej är fällbar) vår tanke är att dottern ändå inte kommer att vilja åka så mycket vagn så vi kan skaffa en ståbräda istället?

Vad tror ni som har erfarenhet av äldre barn, hur länge vill de åka vagn och har de behov av egen liggplats i vagnen?

Lite långt och lite rörigt men jag är supertacksam för all hjälp!

Em

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:51
    Tack för alla svar! Nu har vi ännu mer att fundera på! Fortsätt jätte gärna resonera om detta, ju mer man får veta ju lättare är det att ta ett beslut : )
    Em

• Svar på tråden Hjälp mig! Hur länge åker barnen vagn?
  • La Lola

Det är ju olika från barn till barn......

Min äldsta åkte tills hon var 4 år.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Drömmerdrömmar

La Lola skrev 2009-08-29 10:13:02 följande:

Det är ju olika från barn till barn......Min äldsta åkte tills hon var 4 år.
    fast 4 år är väl mycket?

tycker iaf jag, 3 högst säger jag :P dock är min dot
  • La Lola
    Drömmerdrömmar skrev 2009-08-29 10:14:25 följande:
    La Lola skrev 2009-08-29 10:13:02 följande: fast 4 år är väl mycket? tycker iaf jag, 3 högst säger jag :P dock är min dot
    Är det?
    Som sagt, alla barn är olika.....
  • Drömmerdrömmar

dock är min dotter bara 15 månader nu så kanske inte kan svara på det egentligen :)

men jag blir iaf jämt förvånad när jag ser en stor unge i en vagn

• Drömmerdrömmar

La Lola skrev 2009-08-29 10:15:12 följande:

Är det? Som sagt, alla barn är olika.....
    hmm ja alla tycker väl olika antagligen
  • La Lola
    Drömmerdrömmar skrev 2009-08-29 10:16:48 följande:
    La Lola skrev 2009-08-29 10:15:12 följande: hmm ja alla tycker väl olika antagligen
    Mm.
  • Tinsa

Det beror väl på i vilka sammanhang man använder vagnen. Min äldsta är 3 och gillar att gå, men om man ska gå långt och snabbt (typ till dagis på morgonen) så åker hon vagn. Är vi däremot på stan så föredrar hon att gå.

• titti1

mina har åkt tom 3 år...o de sant..alla barn e olika...mina barn e väldigt korta i rocken oxå så de ha absolut fått åka..min åsikt till ts är nog att skaffa en billigare syskonvagn kanske o en vanlig enkel vagn m ståbräda oxå...en 2 åring är trots allt ej så stor..o somnar ju ofta oxå...o personligen hade jag velat att denna skulle sitta bekvämt o skyddat i vintertid oxå. men de är min åsikt. men en dubbelvagn definitivt tycker jag

• mollo
    Drömmerdrömmar skrev 2009-08-29 10:16:19 följande:
    dock är min dotter bara 15 månader nu så kanske inte kan svara på det egentligen :)men jag blir iaf jämt förvånad när jag ser en stor unge i en vagn
    visst kollar man lite extra om ett stort barn åker vagn.. lite hemskt igentligen. min son är två år mer ser ut som 3,5. lång och stor...
  • Tinsa

Ska väl tillägga att vi bor vid en grusväg och inte kan använda ståbräda pga detta. Ingen av tjejerna sover numera i vagnen.

Svar på tråden Hjälp mig! Hur länge åker barnen vagn?