• Anonym (CP-mamma)

min man gör narr av mig!

Jag visste inte om jag skulle sätta den här under "kroppsligt" eller"relationsproblem" för det är både och, men jag provar här.

Det är såhär att jag är född med en CP-skada. Jag hade en sådan enorm tur att man inte ser det på mig om man inte vet det(jag tas väl för lite klumpig skulle jag kunna tro!) och därför vägrar min man att acceptera det. Till saken hör den att han känner sig väldigt obekväm med handikappade och kan inte umgås med dem. Han drar en handikapp-vits efter den andra och om han ser någon i rullstol ryggar han tillbaka.
    Jag känner mig(av naturliga skäl) ganska sårad och påminner honom gång på gång om att han faktiskt har barn med en handikappad kvinna men han drar öronen åt sig och vägar sluta göra narr av handikappade."Men man ser det inte på dig! " usäktar han sig med!
    Vad ska jag göra med det här?!

• Svar på tråden min man gör narr av mig!
  • Anonym

Jag hade inte kunnat leva med en man som inte respekterade människor som lika... Det måste vara fruktansvärt påfrestande för dig!
    Och sänka ditt självförtroende mycket när han säger sådana saker!
    Mitt råd till dig är att fundera på hur detta påverkar dig innerst inne och utifrån det ta ett beslut om hur du vill leva ditt liv!
    Han kommer föra över sina åsikter till era barn också...

• Tös

Sätt dig ned med honom o ha ett möte. Prata om hur han får dig att känna när han säger sådant. Lyssna på vad han har o säga. Gå igenom en strategi om vad som är ok o vad som inte är ok.

Kommer du fram till att han inte kan ändra sig eller är intresserad av att ändra sig så måste du välja om du kan acceptera det hela eller inte. Kan du inte acceptera så lämna.

• FannyN

Jag saknar ord! Jag hade aldrig accepterat en enda sådan kommentar av min man! Det vittnar om en bedrövlig människosyn.

Svar på tråden min man gör narr av mig!