• lavande de provence

Hjälp hur tar jag bort kräklukten från soffnn

Min 3 åring spydde på en ny soffa som har inget avtagbar klädsel,först tog jag YES med vtn och sen textil rent men det luktar fortforande
    Hjälp vad göra!

• Svar på tråden Hjälp hur tar jag bort kräklukten från soffnn
  • LillaZ

Vatten blandat med bikarbonat.

• Lussekatten87

sodavatten/ramlösa skall också vara effektivt  mot spya på textil.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • LillaZ

Ja, men jag tror att det är bikarbonat i det. :)

• Lussekatten87

Ja,det kanske det är! :)
    Det är väl det där bubbliga som tar bort det.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • BabeGrl

Man kan alltid spraya Oust, den tar bort odör lukten i luften och ev kan fungera på texil. Du kan alltid prova Febreeze som också är bra på texil och kläder. Lycka till

Children Are Our World
  • isisisis

Det finns ett medel som renhållningsarbetarna använder i soprummen om det är för jävligt.
    Beställs från Lahega.

Funkar skitbra mot allt.
    jag har en flasta som kommer att räcka hela livet

• pluppfamiljen

Man ska sätta potatismjöl på den blöta fläcken på natten sen damsuga bort det som är kvar på morgonen..

5 barns mamma
  • lavande de provence

Min son spydde på en hel kudde +sits då går det mkt potatismjöl åt,sen vet man inte om alla dessa medel kan skada tyget det heter fibertyg

• Pyttismamman

När dottern kräktes i bilstolen testade vi med potatismjöl men det luktade iallafall. Då fick jag tips om att ättika skulle fungera. Jag blandade ättika ochvatten i en sprayflaska och sprayade på bilstolen och väntade tills det torkat. Lukten var borta!
    Jag TROR att ättika är ok att ha på de flesta tyger men jag är inte säker....

• lavande de provence

Pyttismamman jag har precis läst på nätet om just ättika och har behandlat soffan hoppas bara att tyget håller,hoppas att det hjälper???????????????

Svar på tråden Hjälp hur tar jag bort kräklukten från soffnn