Hjälp hur tar jag bort kräklukten från soffnn
Min 3 åring spydde på en ny soffa som har inget avtagbar klädsel,först tog jag YES med vtn och sen textil rent men det luktar fortforande
Hjälp vad göra!
Min 3 åring spydde på en ny soffa som har inget avtagbar klädsel,först tog jag YES med vtn och sen textil rent men det luktar fortforande
Hjälp vad göra!
Vatten blandat med bikarbonat.
sodavatten/ramlösa skall också vara effektivt mot spya på textil.
Ja, men jag tror att det är bikarbonat i det. :)
Ja,det kanske det är! :)
Det är väl det där bubbliga som tar bort det.
Testa medel som är till för bilklädsel
jag testa med bikarbonat TACK!
Man kan alltid spraya Oust, den tar bort odör lukten i luften och ev kan fungera på texil. Du kan alltid prova Febreeze som också är bra på texil och kläder. Lycka till
det luktar fortforande!
Det finns ett medel som renhållningsarbetarna använder i soprummen om det är för jävligt.
Beställs från Lahega.
Funkar skitbra mot allt.
jag har en flasta som kommer att räcka hela livet
Man ska sätta potatismjöl på den blöta fläcken på natten sen damsuga bort det som är kvar på morgonen..
Min son spydde på en hel kudde +sits då går det mkt potatismjöl åt,sen vet man inte om alla dessa medel kan skada tyget det heter fibertyg
När dottern kräktes i bilstolen testade vi med potatismjöl men det luktade iallafall. Då fick jag tips om att ättika skulle fungera. Jag blandade ättika ochvatten i en sprayflaska och sprayade på bilstolen och väntade tills det torkat. Lukten var borta!
Jag TROR att ättika är ok att ha på de flesta tyger men jag är inte säker....
Pyttismamman jag har precis läst på nätet om just ättika och har behandlat soffan hoppas bara att tyget håller,hoppas att det hjälper???????????????
Jag håller tummarna för att kräklukten försvinner från er soffa!