• fiddelin

Vilka värktabletter vid amning?!

Vilka värktabletter kan jag ta mot huvudvärk när jag ammar? Är det de samma som jag fick ta när jag var gravid?!

• Svar på tråden Vilka värktabletter vid amning?!
  • GrodanSkrutt

Alvedon kan du ta =)

• Emerun

Ja de värktabletter som har det verksamma ämnet paracetamol, tex som ovan skrev Alvedon, men även Reliv, Panodil tex.

• cajsasmamma

Panodil få man ju på sjukan om tex är snittad och då bör man kunnna ta det och amma samtidigt.

• La Lola

www.fass.se

Sök o läs vettja.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • kattis b

Enligt fass, både patient- och läkarfass, kan man ta ipren också. Det ståpr exakt samma text på båda.

• justine

kattis b skrev 2009-08-29 23:49:37 följande:

Enligt fass, både patient- och läkarfass, kan man ta ipren också. Det ståpr exakt samma text på båda.
    Ändå har alla i vården sagt att jag ska undvika ipren, och ta panodil. Även läkare...men som sagt, texten är ju densamma. Jag undrar om de är okunniga...
  • kattis b
    justine skrev 2009-08-30 20:14:40 följande:
    Ändå har alla i vården sagt att jag ska undvika ipren, och ta panodil. Även läkare...men som sagt, texten är ju densamma. Jag undrar om de är okunniga...
    Vet. Jag har också fått rådet. Men eftersom panodil inte funkar på mig, undersökte vi det där lite närmre. Och konstaterade att det är skitsamma. Sen sa dom även på amningskliniken i Västerås att det inte är någon fara. Närmare bestämt "Ta en alvedon samtidigt som ipren, så får det ännu bättre verkan".
  • LinaTed

jag fick både alvedon å ipren på bb efter förlossningen (5 månader sen) å jag ammade. Har tagit ipren hemma oxå å jag ammar fortfarande

• Yssa

Både Alvedon (paracetamol), Ipren (ibuprofen) och Treo funkar bra när man ammar. Under graviditet skall man dock bara använda paracetamol-tabletter.

//läkemedelskemisten

Svar på tråden Vilka värktabletter vid amning?!