Varför ge barn mobiltelefon?
Hej.
Jag kan inte förstå de föräldrar som ger sina barn under 12 år mobiltelefoner!!!
Ni som gör det, snälla skriv och berätta varför till mig. Min dotter som är 9 år tjatar och tjatar efter en egen mobil, men vi säger nej!. Det är ju klart att barn under 12 år inte BÖR ha egen mobil pga strålningen, varför köper man då en till sina barn? Är man inte rädd om sina barn??
Alla hennes kompisar ha egna mobiler, vilket gör det ännu svårare att stå emot detta tjat, men varför måste föräldrar ha så bråttom med att köpa dem?? De är ju bara barn, de hinner.
Hur svårt är det att ge barnen en klocka på armen, så att de vet när de ska vara hemma, lära dem eget ansvar att själva tala om vart de ska, och att de sedan lär sig att passa tider, hålla löften etc. Varför gör föräldrar det så enkelt för sina barn, att lära dem att när mamma och pappa ringer, då ska jag hem!
Ok min dotter får låna min mobil, när hon cyklar till affären själv å så, men hon får inte en egen. Jag anser att de är alldeles för små för det.
Vad tycker ni??????