• Majras

Bara vi som äter när barnen lagt sig på helgen?

Vi tycker det är ganska skönt att få sitta och äta i lugn och ro iaf en dag på helgen. Alltså äter vi lite senare, och ger barnen annan mat tidigare.
    Verkar som om folk tycker man är ovanlig när man gör så... men visst måste det finnas fler än vi som vill ha lite egentid tillsammans vid matbordet?

• Svar på tråden Bara vi som äter när barnen lagt sig på helgen?
  • Emerun

Vi gör oxå så, speciellt de helger(varannan helg) jag jobbar då jag inte slutar förrän kl:20 så äter vi tillsammans vid kl:21 när jag kommer hem.

• Emerun
    Emerun skrev 2009-08-29 17:48:41 följande:
    Vi gör oxå så, speciellt de helger(varannan helg) jag jobbar då jag inte slutar förrän kl:20 så äter vi tillsammans vid kl:21 när jag kommer hem.
    Brukar bli söndagen då barnen iallfall ska i säng hyfsat tidigt så de orkar upp till dagis på måndagen.
  • Buddha74

Ja, vi gör så ibland. Men inte varenda helg. Kanske 1 gång/månad eller 1gång/varannan månad. Man borde göra det oftare, men det blir bara inte av.

Jag tycker det är jättemysigt att sitta och äta som vanliga vuxna för en gång skull. Kunna sitta länge och mysa med god mat, samtal och kanske ett glas vin.

• Ejin

vi gör så nästan alltid.. nu är ju mitt barn förvisso bara 9 månader så man vet aldrig hur de blir sen men nu gör vi så att vi väntar.. det är skitjobbigt att äta med henne gnällandes runt benen..

• gryning2

Så gör vi med. Sonen lägger sig vid 18.30 så det blir stressigt att hinna laga ordentlig mat och äta innan han blir för trött. Jag vill inte laga snabb mat eller så heller p.g.a. att vi är matintresserade och gärna lägger ner mycket tid och energi på maten. Vi brukar laga och äta när han har lagt sig, sen lägger vi undan en portion som han får nästa dag innan han lägger sig o.s.v. Lunchen äter vi tillsammans när vi är hemma (jobbar skift) så han får ju ändå äta med oss. Men på kvällen vill vi ha lugn och ro, tända ljus och mys.... =)

• AW76

Jo, vi gör så nästan varje helg. Ofta grillar vi när barnen har gått och lagt sig. De gillar ändå inte grillat kött, och de kan ju inte få korv jämt Till vardags äter vi tillsammans. Tycker det är helt ok att unna sig "vuxenmat" och en lugn stund tillsammans på helgen.

• La Lola

Att äta vid middag 22-23 tiden skulle inte jag palla.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • fjollan

Vi äter tillsammans jämt (visserligen lyxen att vara barnfri varannan helg) men hon äter fortare än oss och springer gärna iväg och leker igen. Då har vi en halvtimme extra där vi kan sitta och prata över ett glas vin.

Svar på tråden Bara vi som äter när barnen lagt sig på helgen?