• Fru Gustavsson

Byta ut bågar hos Synsam!

Har precis köpt mitt första par glasögon efter att synen blivit sämre. Hade rätt svårt att hitta en båge jag tyckte verkade bra, men tillslut så..
    Nu har det visat sig, efter bara ett par dagar, att mina bågar är för "tunga" och bara glider ner längs näsryggen, trycker på ett obekvämt sätt, och dessutom inte alls är "jag" rent estetiskt...
    Har ju köpt dem hos Synsam och de har en garanti där jag får byta bågar inom tre månader utan kostnad, men hur är det med glaset? Måste jag betala för nytt glas till mina nya bågar? Eller hur fungerar det?
    Ska gå in på måndag och be att få byta bågar tänkte jag, för detta går bara inte..
    Tack på förhand, hoppas på svar

• Svar på tråden Byta ut bågar hos Synsam!
  • vis69

Men tar de inte glasen och anpassar till de nya bågarna då? Så tror jag det funkar iallafall...

• MamaLucky1

De byter både glas och bågar. Jag bytte tre ggr innan jag blev nöjd!

• Fru Gustavsson

åh, skönt att höra mamaLucky! ja, jag funderade också först på om de tar glasen o sätter i de nya bågarna men det skulle väl inte funka om jag t. ex bytte från smala till stora glasögon Hoppas jag hinner in för att byta idag efter kursen! Jippi!

• solochsommar

Man får byta bågar om man inte är nöjd. Är den nya bågen dyrare får man betala mellanskillnaden. Är den billigare får man inga pengar tillbaks. Och så måste glasen du har passa till de nya bågarna. Du måste ta bågar som passar dina glas.

• Fru Gustavsson

idag bytte jag in glasögonen mot nya, får nya glas med phew... nu är det bäst att jag blir nöjd..

Svar på tråden Byta ut bågar hos Synsam!