• Mornie Alantie

Muskelknut, huskur

Jag vaknade imorse med en extrem muskelknut i högeraxeln. Kan knappt röra armen, lyfta något är otänkbart. Skriva på tangentbordet gör jag med vänsterhanden, för det gör ont att skriva med höger. Jag kan känna en stor öm knut i muskeln på axelns ovansida.

Har ni några bra huskurer för att bli av med axelsmärtor? Alla tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Muskelknut, huskur
  • Novaliz

Försök röra på huvudet och nacken så att det mjukar upp. jag brukar stretcha att jag drar huvudet frammåt neråt i motsatts riktning som muskelknuten.

• Jempa L

Varmt bad? Liniment?

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Mornie Alantie

Ah, varmt bad var en bra idé. Har försökt stretcha en stund, men det är svårt att få rätt muskel att dras ut.

Liniment har jag inte heller.

• NoMercy

Skippa datorn
    ut och gå så det blir lite blodgenomströmning!
    Varmt bad eller dusch om du inte har tillgång till vetevärmare el dyl.
    Och investera i spikmatta

• Mornie Alantie

Tack för tipsen! Tog ett varmt bad följt av massagestråle i duschen. Det känns mycket bättre nu.

• Southern Belle

Hårt tryck brukar fungera effektivt! Be någon trycka ett finger eller en armbåge rätt i knutan. Det gör ont men efter en stund försvinner smärtan och knutan löser upp sig.

Man kan fukta en handduk, värma den i micron, stoppa den i en påse och sen ett örngott runt så har du gjort dej en egen "vetevärmare"!

• Mornie Alantie

Southern Belle skrev 2009-08-29 23:37:44 följande:

Hårt tryck brukar fungera effektivt! Be någon trycka ett finger eller en armbåge rätt i knutan. Det gör ont men efter en stund försvinner smärtan och knutan löser upp sig. Man kan fukta en handduk, värma den i micron, stoppa den i en påse och sen ett örngott runt så har du gjort dej en egen "vetevärmare"!
    Tack för tipsen. Mitt problem är att jag sitter i ett hotellrum utan sällskap, utan micro och utan tillgång till butiker Men jag ska komma ihåg tipsen om det händer igen.
  • Southern Belle

Mornie Alantie skrev 2009-08-29 23:44:07 följande:

Southern Belle skrev 2009-08-29 23:37:44 följande:
    Tack för tipsen. Mitt problem är att jag sitter i ett hotellrum utan sällskap, utan micro och utan tillgång till butiker Men jag ska komma ihåg tipsen om det händer igen.
    Room service?
  • evolyn

ett tips är att lägga dig på en boll,så kan du röra lite på dig så knådar bollen dina ömma partier men då gäller det ju förståss att muskelknutan är mer neråt ryggen.

Svar på tråden Muskelknut, huskur