Min vän ignorerar mig
Min bästa vän har en yngre syster som är i 20-årsåldern. Vi har alltid varit ganska nära vänner vi också, och hon var jämt med oss och festade för några år sen.
År 2007 fick jag barn, tvillingflickor, och bara ett halvår efter mig fick hon också barn, en söt liten pojke. Under hela hennes graviditet tog hon kontakt med mig och ställde frågor om hur det hade varit för mig när jag var gravid osv. Sen pratade vi lite allmänt om allt möjligt annat också.
Men sen när hennes son föddes så slutade hon höra av sig öht. Om jag skriver på msn till henne så svarar hon inte, och om jag kommenterar något som hon har skrivit i statusen på facebook så ignorerar hon det men svarar på det som nästa person skriver. Om jag skriver en kommentar på hennes blogg så är det likadant där, hon ignorerar allt jag skriver.
Så är det hela tiden, så jag har slutat kommentera det hon skriver nu öht.
Hon är gravid nu, och självklart skrev jag grattis till henne både på bloggen och på facebook, men jag har fortfarande inte fått nåt svar, jag förväntar mig iofs inte att få något svar heller, men ändå.
Igår skrev hon helt plötsligt till mig på msn, jag blev lite förvånad eftersom hon har behandlat mig som hon har gjort tidigare. Men då skrev hon iaf för att hon behövde hjälp med att fixa sin blogg. (NÄMEN? Då duger det helt plötsligt, när man behöver hjälp). Men jag visste inte hur man gjorde så jag skrev det till henne och gav henne en länk till designadinblogg.se/ för där fick jag mycket hjälp när jag gjorde om min blogg för flera månader sen, men då svarade hon inte mer.
Jag vet inte om jag är löjlig, men jag tar illa upp när hon gör så här! Jag vet inte vad jag har gjort henne eller nånting. Men jag verkar vara som luft för henne iaf
Det känns som hon tror/tycker att hon är så mycket bättre än mig nu efter att hon fick sin son.
Vad skulle du ha gjort i min situation? Skulle du ha tagit tjuren vid hornen och konfronterat henne eller skulle du ha gjort något annat?
Vad skulle du säga om du konfronterade henne?
Tacksam om nån vill svara!