• mamma till 2 flickor

Bruna flytningar ist för mens?

Hej på er :)

I går var det BIM för mig.
    Ingen mens i sikte, och gravtestet jag gjorde var negativt.

Jag har haft jobbig molvärk i säkert 5 dagar.
    Illamåendet har kommit och gått oxå i några dagar, men inga ömma bröst el. bröstvårtor.
    I natt vaknade jag av att jag var så uppblåst i magen, samt hade sura uppstötningar.
    Jag mådde inte bra, och trodde jag skulle kräkas, för illamåendet kom & gick då oxå.

När jag varit och kissat och skulle torka mig så var där lite brunt på papperet.
    Inget i trosorna.
    Sedan har det varit så lite under dagen när jag torkat mig.
    Kommer bara på papperet, så inget som kräver trosskydd eller så.

Bruna flytningar alltså.

Allt är ju intressant, så jag har googlat (som vanligt om detta och tydligen kan man få brunblandade flytningar i samband med förväntad mens, och du kan vara gravid.
    Man kan ocklså kommit åt livmodertappen vid sex, och den avsöndrar något som kan ge en brynblandad flytning.
    Kom inte i håg riktigt vad det stod, men var nåt med l.tappen iaf :)

Jag är bara intresserad om det är nån mer som fått/får bruna flyningar i samband med förväntad mens eller graviditet?
    Elle rbara bruna flytningar och mensen komit senare, eller bara hoppat eller något annat intressant ang. ämnet

Testade som sagt i går morse, och tänkte testa mig nästa gång i morgonkväll el. måndag morgon om inte mensen kommit.
    Har aldrig haft dessa bruna flyningar förut.
    Mär min mens satt i gång har det alltid börjat med lite rosa-brunt, och sen några tim senare satt i gång på riktigt med röd mens osv.

Någon? :)

• Svar på tråden Bruna flytningar ist för mens?
  • annlu748

Jag hade precis likadant. Vet inte om det kallas nidblödning eller om det är något helt annat. 

bara så att du vet =)
  • RiNan

Hmmm. Intressant det där med livmodertappen och sex. Så har jag fått på sistone och inte fattat nåt. Livmodern sitter ju lite längre ner nu än när jag var ung så då förklarar det ju saken.

Jag har haft bruna flytningar både före/efter mens och i början av graviditeten. Samt nu när jag börjat på p-piller och inte har mens. Äckligt. Har hellre mens.

Men om du är gravid kan det ju ta några dagar innan det syns. För vissa syns det på en gång när mensen är sen men för mig tog det ca två veckor.

• jeppesmamma

Samma här Fick lite bruna flytningar igår kväll, och några få ljusröda bloddroppar i trosorna.... Hade inget i morse men istället har jag fått jättemycket vita flytningar, vilket jag inte haft sedan ÄL.... Kan ju bara hoppas Tstade neg i morse men testade tidigt... Har BIM 5 sep

• MarreBus

Min gynekolog har sagt att bruna flytningar kan tyda på att man inte fått ägglossning...men det kan ju säkert finnas andra orsaker till bruna flytningar...

• hannamiller

När jag fick det så vissade det sig att jag var gravid.. För jag skulle ha mens men näpp den kom inte igång utan man var gravid.. Så nu är vår nr2 9 månader..
    lycka till..

• mamma till 2 flickor

Tack för era svar :)

Ja, det är ju individuellt med alla dessa symtom, ja vet.
    Det som en har, upplever inte en annan osv.

Mina bruna flytningar har fortsatt i dag då jag torkat mig.
    Vi "mös" ( ) till lite i morse, och då kom det lite mer, men bara brunt och med lite trådar i.

Jag har ju varit gravid 2 ggr förut, och vet att man kan få brunblandade flytningar i samband med sex under graviditeten.
    Men i början..det är väl det som jag funderar över.
    Jag måste nog inhandla ett gravtest i dag, för dessa funderingar gör mig snurrig

Molvärken har satt i gång igen, i går kväll fick jag ha en vetekundde på magen, kan Verkligen rekomenderas, och det blev lite bättre.
    Verkar bli bättre när jag är uppe & rör på mig, men så fort jag sitter ner så känner jag av värken mer.

Tycker jag är liiiite lite öm i brösten i dag, och att det bildats tunna blåa strimmor, men....tja...ni vet....kanske det är ett önsketänkande som satt igång det

Hade inte ömma bröst med mina flickor ( i dag 6 & 7 år) men jag kommer inte i håg så värst noga heller, var ett tag sen :)

Ni som önskar bli gravida, hoppas ni plussar snart :)

• AANJA

Jag fick en brun-rosa flytning någon dag innan jag skulle haft min mens, satte på mig en binda och väntade men det kom inget mer. Inte dagen efter det heller så på bim testade jag och det blev ett plus!{#lang_emotions_smile} Ska tillägga att jag hade testat minus på bim -4 och bim-3 så jag hade inget hopp alls, men nu är jag i vecka 5!

Hoppas det blir plus för dig med

• Mariace

åh jag har precis likadant! Har haft molvärk i 5 dagar och idag kom det lite ljusbrun/rosa flytningar på pappret. Vanligtvis innan mens har jag värk några timmar innan och det första blodet som kommer brukar vara mörkt och mer. Jag hoppas så jag håller på att spricka, men skulle inte förvåna mig om mensen sätter igång på riktigt under dagen.. :(

Annars inga andra symptom, som du säger "mamma till 2 flickor" så har jag väl mer symptom om önsketänkandet räknas. Då ser jag helt plötsligt att bröstvårtorna är mörkare osv...

Testade negativt igår, fast det var inte med morgonurin. Ska hålla mig till på lördag innan jag testar igen. Om inte mensen dykt upp innan dess vill säga...

• nynne76

Ja jag hade bruna flytningar/blödningar under hela min förra graviditet. Sitter just nu och funderar på när jag ska testa. Hade min förra mens sista dag den 8/8. Har både bruna flytningar och oregelbunden mens men är ju så nyfiken!!!

• Lixy

Skriver lite här och hoppas väcka tråden till liv :) Hur har det gått för dig "Mamma till 2 flickor"?

Jag känner igen exakt det du beskriver. Hade BIM i torsdags. Istället fick jag superlite brun flytning (syns svagt på papperet, och svagt på trosskyddet) - och så har det varit sen dess. I tre dagar nu alltså. Har försökt bli gravid i 18 månader och vågar inte testa än, vill hellre vänta och se om det är mensen som spökar och bara är lite sen (vilket den iofs inte brukar vara...). Men kan ändå inte låta bli att undra. Kan jag vara gravid???

• mamma till 2 flickor

Hej Lixy

Kul att du väckte tråden till liv igen.
    Jaa du...hur det går.

Min jäkla kropp lever sitt eget liv nu verkar det som.
    Hade mens 23 sept...eler mens & mens, nån ytterst liten blödning var det iaf.

Fick svaga utslag på ÄL stickor 4-5 okt, jättesvaga.
    I torsdags den 15:e fick jag blodblandade flytningar, sen inge mer.
    Tog ett gravtest i går kväll, men neg.

Så vad den där blodblandade flytningen vad för något vet jag inte.
    Mens? Nidis?

Det som är väldigt mysko nu är att jag är så in i bombens trött.
    Jag är så trött.
    Kan sova 12 timmar/natt och ändå vara trött när jag vaknar.

Har svag värk precis ovanför blygdbenet, längst där nere.
    Känsn oxå konstigt i magen i bland, precis som det bubblar, trycker till.
    Nästan som fosterrörelser, fast det är säkert tarmarna.
    Men känns jättekonstigt.

Lite lite ömma bröst, de har också blivit större och ådrorna syns jättebra.

Jag vågar inte ringa BM för de kommer väl skratta åt mig, när jag lägger fram funderingarna över min kropp
    Får vänta & se nu.
    Vet inte när jag ska testa igen, måste väl vänta & se vad som händer en vecka iaf.
    Har försökt hålla mig härifrån nån ett tag för att inte nojja mig i onödan

Men när ska du ha din mens då Lixy?
    Ska du inte testa iaf?
    Låter som vi är gravida bägge två, vi akn väl hoppas på det

Kram.

• mamma till 2 flickor

Hej Lixy

Kul att du väckte tråden till liv igen.
    Jaa du...hur det går.

Min jäkla kropp lever sitt eget liv nu verkar det som.
    Hade mens 23 sept...eler mens & mens, nån ytterst liten blödning var det iaf.

Fick svaga utslag på ÄL stickor 4-5 okt, jättesvaga.
    I torsdags den 15:e fick jag blodblandade flytningar, sen inge mer.
    Tog ett gravtest i går kväll, men neg.

Så vad den där blodblandade flytningen vad för något vet jag inte.
    Mens? Nidis?

Det som är väldigt mysko nu är att jag är så in i bombens trött.
    Jag är så trött.
    Kan sova 12 timmar/natt och ändå vara trött när jag vaknar.

Har svag värk precis ovanför blygdbenet, längst där nere.
    Känsn oxå konstigt i magen i bland, precis som det bubblar, trycker till.
    Nästan som fosterrörelser, fast det är säkert tarmarna.
    Men känns jättekonstigt.

Lite lite ömma bröst, de har också blivit större och ådrorna syns jättebra.

Jag vågar inte ringa BM för de kommer väl skratta åt mig, när jag lägger fram funderingarna över min kropp
    Får vänta & se nu.
    Vet inte när jag ska testa igen, måste väl vänta & se vad som händer en vecka iaf.
    Har försökt hålla mig härifrån nån ett tag för att inte nojja mig i onödan

Men när ska du ha din mens då Lixy?
    Ska du inte testa iaf?
    Låter som vi är gravida bägge två, vi akn väl hoppas på det

Kram.

• mamma till 2 flickor

Oj, 2 inlägg...sorry

Svar på tråden Bruna flytningar ist för mens?