Maraschino skrev 2009-09-01 10:07:37 följande:
Hur lång tid tar det att vänja sig!?!? Jag har ont i skulderpartiet och hela ryggen är stel när man ska upp på morgonen.. Inte verkar det bli bättre heller även om madrassen blivit lite mjukare.. Hittar ingen ställning som är direkt skön vilket gör att jag ligger och vrider och vänder mig, sova på rygg är inte min grej och just nu verkar det vara den enda ställningen som går att ligga klokt i..
Ge det en eller två månader. Både jag och min sambo har ryggproblem, sambon har dubbla diskbråck och vi skulle inte byta bort madrasserna för allt i världen. Men tänk nu på att tempur är en formbar madrass och i början känns det konstigt jag vet ! Men jag sover bra i alla sovställningar, favorit är ju magen :) Jag har kudden också och kan inte sova utan den. Stå ut är mitt tips till er, det blir bättre :) Och om det nu mot all förmodan inte skulle bli bra så står tempur ganska högt i pris även som begagnade så om ni inte får tillbaka pengarna får ni lägga ut dem på blocket och hoppas på det bästa :)