• Maraschino

Köpt ny säng men vi har ångrat oss!?

Vi har köpt en ny säng men nu har vi ångrat oss då vi inte trivs med sängen, vi har haft den i en vecka.. sängen pasar inte oss helt enkelt och vi skulle vilja byta eller lämna tillbaka den.

Någon som vet vad som gäller, på kvittot står det ingenting om ångerrätt eller öppetköp, så jag blir inte klok på vad jag har för rättigheter..

• Svar på tråden Köpt ny säng men vi har ångrat oss!?
  • The Black Lady

Ring återförsäljaren och fråga.

• Lyckliga jag2

skulle oxå ringa och fråga, är ju svårt det där, jag skulle ju inte i min tur vilja köpa en begagnad säng (om jag har målet att köpa en ny) så isåfall förlorar ju affären på att ni haft den hemma. Men som sagt ring å kolla.

• Maraschino

Jag ringde redan i torsdags men han pratade bara om invänjningstid, har nämligen fått ont i ryggen av sängen. Jag ville då veta vad som händer om vi känner att den inta passar oss och det enda han sa var att det får vi ta då..

Men jag känner nu att det kommer inte fungera..

så därför undrar jag vad konsumentlagen säger om just sängar, de har inte öppet förrän imorron..

• curiosa

Om ni nu har använt den i en vecka hoppas jag verkligen inte att ni får lämna tillbax den. Nästa som köper den köper ju en begagnad säng då.

Har den dock stått med plasten på så borde det inte va några problem.

• Maraschino
    curiosa skrev 2009-08-30 10:54:20 följande:
    Om ni nu har använt den i en vecka hoppas jag verkligen inte att ni får lämna tillbax den. Nästa som köper den köper ju en begagnad säng då.Har den dock stått med plasten på så borde det inte va några problem.
    Tyvärr var det inte plast på bäddmadrassen då vi fick hem sängen heller den låg hoprullad i en kartong ska jag då tolka det som att vi fått en begagnad madrass för 20.000 ?
  • The Black Lady

Fick ni byta sängen?

• Mummy

Ska saker lämnas tillbaka är det ju i oförbruten förpackning och använt som gäller. Tråkigt att du fått ont i ryggen av den

• Zelmilainen

när vi köpte vår så var det nåt om att man hade 30 dagars ångerrätt. men vet inte om det var tvunget att vara obrutet då.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Danitra

Har man börjat använda en produkt så har man inte rätt att lämna tillbaka den för att man ångrat sig. Bara om det handlar om en reklamation.

Det är det enda jag har varit med om.
    Men ni kan ju prova att sälja sängen.
  • Maraschino
    Anghammarad skrev 2009-08-31 18:42:23 följande:
    Vad är det för märke på sängen?
    Det är en Tempursäng 180*200.

Vi tänker ge den en månad och se om min rygg blir värre eller om madrassen ger med sig lite som de säger att den ska..

Butiken har sagt att vi får se vad som händer, ev får vi byta madrass om det inte fungerar..
  • Maraschino
    Danitrass skrev 2009-08-31 18:42:32 följande:
    Har man börjat använda en produkt så har man inte rätt att lämna tillbaka den för att man ångrat sig. Bara om det handlar om en reklamation. Det är det enda jag har varit med om. Men ni kan ju prova att sälja sängen.
    Jag får väl reklamera sängen då eftersom den gett mig ont i ryggen istället för tvärtom!!
  • ettplustack
    Maraschino skrev 2009-08-31 19:05:48 följande:
    Det är en Tempursäng 180*200. Vi tänker ge den en månad och se om min rygg blir värre eller om madrassen ger med sig lite som de säger att den ska..Butiken har sagt att vi får se vad som händer, ev får vi byta madrass om det inte fungerar..
    Fast tempur har vi också och det tar verkligen tid att vänja sig, nu skulle jag inte kunna tänka mig något annat :)
  • Maraschino
    ettplustack skrev 2009-08-31 19:14:08 följande:
    Fast tempur har vi också och det tar verkligen tid att vänja sig, nu skulle jag inte kunna tänka mig något annat :)
    Hur lång tid tar det att vänja sig!?!?

Jag har ont i skulderpartiet och hela ryggen är stel när man ska upp på morgonen.. Inte verkar det bli bättre heller även om madrassen blivit lite mjukare.. Hittar ingen ställning som är direkt skön vilket gör att jag ligger och vrider och vänder mig, sova på rygg är inte min grej och just nu verkar det vara den enda ställningen som går att ligga klokt i..
  • ettplustack
    Maraschino skrev 2009-09-01 10:07:37 följande:
    Hur lång tid tar det att vänja sig!?!? Jag har ont i skulderpartiet och hela ryggen är stel när man ska upp på morgonen.. Inte verkar det bli bättre heller även om madrassen blivit lite mjukare.. Hittar ingen ställning som är direkt skön vilket gör att jag ligger och vrider och vänder mig, sova på rygg är inte min grej och just nu verkar det vara den enda ställningen som går att ligga klokt i..
    Ge det en eller två månader. Både jag och min sambo har ryggproblem, sambon har dubbla diskbråck och vi skulle inte byta bort madrasserna för allt i världen. Men tänk nu på att tempur är en formbar madrass och i början känns det konstigt jag vet ! Men jag sover bra i alla sovställningar, favorit är ju magen :) Jag har kudden också och kan inte sova utan den. Stå ut är mitt tips till er, det blir bättre :) Och om det nu mot all förmodan inte skulle bli bra så står tempur ganska högt i pris även som begagnade så om ni inte får tillbaka pengarna får ni lägga ut dem på blocket och hoppas på det bästa :)
Svar på tråden Köpt ny säng men vi har ångrat oss!?