Hur går ett upprop till?
Ska på upprop imorgon. Umeaå universitet.
Tiden är mellan 13-16. Vad tusan gör man så länge på ett upprop?
Hur går det till?
Ska på upprop imorgon. Umeaå universitet.
Tiden är mellan 13-16. Vad tusan gör man så länge på ett upprop?
Hur går det till?
Haha - ja vad gör man i 3 timmar =)
När jag har varit på upprop (endast upprop & inte första kurstillfället inbakat) så har de varit att komma till en expedition eller lektionssal inom den nämnda tiden & bocka av sig - bekräfta att man tänker gå kursen.
De tar ca 1 minut - är uppropet för flera kurser så kan de bli en del köande (de är de som tar tid, att köa....)
Vi samlades alla i en stor sal, sen fick vi en massa info, presentationer med mer, sen ropade dom upp en efter en och man fick svara ja och räcka upp handen..
Vi var nog minst 500 där..
Det står upprop och kusintroduktion!
Så då börjar man med en kurs?
Ja. men det är ju inte förelesningar direkt, men dom går kanske genom hemsidan, studentportalen, kursbeskrivningen med mer...
JAg går på högskolan i Mlamö (när jag inte är mammaledig), på bibblan är det uttag till bärbara, sen finns det vissa uttag i salarna. Det var dock inte många som hade med datorer till föreläsningarna.
Första uppropet med Umeå Universitet så var det allmän information om att studera, om staden osv. Sen om det är kursintro så går ni igenom schemat, kursuppgifter osv. Ni startar helt enkelt kursen.
Hos oss gjorde dom det på en storskärm, sen noterade vi ner det som var viktigt.
Okej, vad skönt att höra!
Tack för att ni delar med er.
Ni har inget tips för hur man ska lugna nerverna?