• Paradise

Precis blöjfri och ska flyga!

Min 2 ½ åriga flicka har precis sedan ngra veckor lärt sig att kissa på pottan. Alltid när vi går ut med vagn mm har jag med mig en potta så hon kan kissa när det behövs. Men nu till problemet:

På torsdag skall vi åka utomlands och jag vet inte hur det skall gå med alla flygplansköer till toaletter och i väntkomsthallar mm. Tror inte hon kan hålla sig så länge utan det är ofta: "Nu kommer det" Så ge mig gärna tips och råd!!! Hon litar så på mig att jag alltid har med mig pottan och frågar till och med om jag har det när vi går ut...

• Svar på tråden Precis blöjfri och ska flyga!
  • Hannah76

Är det inte bökigt att släpa med en potta? Hur länge ska du göra det?
    Antar att om hon är van vid det så får du ta med pottan på resan.

• zuzzie j

det finns väl såna små ihopfällbara pottor som är lätt att ta med sig! Eller sätta på blöja då hon vill kissa!

• Paradise

Men får man ha med sig potta på flyget? Jag hade nog inte tänkt att ha med pottan under resandet, men hon blir så besviken om hon inte hinner och det kommer i byxan

• Paradise

Vad köper med ihopfällbar potta?

• solida

Som nån skrev - sätt på en blöja om hon vill kissa. Förklara innan ni åker att ombord på flygplanet kommer hon att få kissa i blöja, men inte när ni har åkt flygplan klart. Hon har väl blöja när hon sover fortfarande? I så fall är hon ju inte totalt ovan och tycker att det är äckligt med blöja...

• solida

Tror inte en hopfällbar potta hjälper - vart ska du tömma den sen? Då får ju du stå i kö med en full potta i handen. Eller?

• vittra

Varför skulle man inte få ha med potta på flyget? Så skulle jag lösa det i alla fall... eller se till att hon går i god till toalettkön...

• vittra

Tycker det låter som att det har blivit lite av en ovana med pottan, försök hålla lite koll och fråga henne om hon börjar bli kissnödig istället så kan hon gå på toaletten istället för pottan. Hon är ju ändå så pass stor nu.

• kixan

Det kanske är lite ont om tid, men prova om hon kan gå på toa istället, det underlättar ju mycket. Sen får man se till att kissa i förebyggande syfte, typ precis innan man ska stå i en lång kö, precis innan man ska ombord på flygplanet, så fort man får gå på toa när planet lyft osv.

• vittra

Blöja tycker jag låter som en urusel idé, hehe
    Skulle aldrig få för mig att sätta på dottern blöja när hon väl blivit blöjfri! Det finns ju toaletter liksom...

Svar på tråden Precis blöjfri och ska flyga!