• michaelaaandersson

liten mage i v23. någon mer???

Min mage har precis börjat synas men den är fortfarande inte så stör att folk ser att jag är gravid utan att jag talar om det för dom. Har gått upp ca 4 kg i vikt sen första besöket på MVC. Är rädd att allt inte är som det ska. Men det är väl väldigt olika. Någon mer som är i samma sits som mig ? :)

• Svar på tråden liten mage i v23. någon mer???
  • SilverEmma

Med dottern fick jag ingen gravidmage förrän v 26 & började inte gå upp i vikt förrän runt v 30...så det är inget att oroa sig för.

• michaelaaandersson

Okej, man är alltid mer orolig än nödvändigt haha :) Bäbisen sparkar då för fullt så jag antar att det är gott om plats :)

• SilverEmma
    michaelaaandersson skrev 2009-08-30 12:02:49 följande:
    Okej, man är alltid mer orolig än nödvändigt haha :) Bäbisen sparkar då för fullt så jag antar att det är gott om plats :)
    Då har du absolut ingenting att oroa dig över, men jag vet att det är lätt att hitta saker ändå! Slappna av & njut, magen kommer när den kommer & du kommer säkert att hinna bli trött på den också!
  • Bellini

Jag har knappt nån mage jag heller, men har gått från 58kg till 66...ja ja den kommer väl när den kommer. Det är så olika, är i samma vecka som du!!!

• michaelaaandersson

okej, man vill ju som ändå att folk ska se. Och när jag säger att jag har gått över halva tiden så tror folk att jag skämtar... det känns ju lite tråkigt. Men snart växer den väl med dunder fart och då ska vi visa dom :)

• Bellini

Ja bara vänta du.....en kompis till mig svällde upp o blev jättestor på bara ett par veckor. Lycka till med allt...=)

• Flyssel

Jag hade heller knappt någon mage vid det laget vid första graviditeten, men jag gick upp säkert 10 kilo till vecka 25. Det kändes lite jobbigt just för att man förväntades se gravid ut efter halva tiden, men jag såg bara fläskig ut...

Den här gången hade jag bara gått upp ca 2,5 kilo i vecka 26 men fick ändå mage tidigt, så det är nog onödigt att haka upp sig på vikt eller magens utseende.

Som sagt så är barnets rörelser kvittot på att det ser bra ut!

• michaelaaandersson

Härligt att det är så många som har liten mage :)

• Teresias

Jag hade väldigt liten mage då och tycker fortfarande att den är ganska liten i v. 34. trodde den skulle vara mkt större. Nu ser folk iaf att jag är gravid ;). Men det är väl bara att vara glad så länge allt är ok. Är ju säkert lite lättare då magen inte är sååå stor.

Svar på tråden liten mage i v23. någon mer???