Mellanblödning med klumpar
Gynekologen har hittat ett litet myom som buktar in mot livmodersväggen och jag ska opereras på tisdag. Jag har haft kraftiga smärtsamma menstruationer i 2 år men det var först i våras som de hittade myomet efter ett missfall. I väntan på operationen har jag börjat blöda mer och fått smärtsammare menstruationer (äter starka värktabletter och opiater mot smärtorna).
I fredags började jag plötsligt blöda fastän jag hade haft min mens en vecka tidigare. Inte nog med den spontana mellanblödningen (kom rätt mycket blod plötsligt, kort och intensivt) så kom det en stor klump. Klumpen såg ut som ett litet torkat katrinplommon fast lite slemmigare. Jag blev mkt förvånad och undrade vad det var med min kropp eg? Är det här normalt? Blödningen avstannade men då vi skulle på bröllop dagen efter så stoppade jag upp en tampong för att kunna känna mig säker. På kvällen under bröllopsfesten känns det som att jag har kissat på mig och jag springer på toa, jag har blött igenom tampongen! Som tur är så hade jag med mig en till som jag kunde byta till. Dessa blödningar var inte så smärtsamma men mer oroväckande. Vad är det som händer med min kropp??