• Litet troll

Avgjutning i gips

Någon som vet var man kan köpa ett kit för avgjutning av bebisen händer och fötter (i gips)? Jag har sett att det finns att beställa på www.lifestone.com men det är ju så dyrt. Skulle vara perfekt om man kunde göra det själv tycker jag. Har för mig att jag sett något sådant på Gallerix för ett tag sen, men är inte säker. Någon som vet?

• Svar på tråden Avgjutning i gips
  • Limefrukt

Panduro har färdiga kit. Annars gör du en saltdeg och bygger en slags form runt, t .ex. i lego. Tryck fötterna/händerna i degen och fyll på med gips!

*~*~* Skruttan kom 10 juni *~*~*
  • Annamamma 83

Ett superbra tips är:

ta vanlig playdo lera, går ju o köpa antingen i leksaksaffären eller göra egen.
    tryck barnets hand eller fot och häll där i gips. då får du liksom, 3d aktigt, de blir jättetufft o billigt, så blir den inte bra, så gör om.

Ja köpte ett kit för 300kr först, som skulle bli 3d aktigt, men de funka inte alls, man var tvungen o hålla handen eller foten still ett bra tag, så en deg börja stelna, hur lätt var de med en liten bebis? fick slänga alltihop!

• Limefrukt

Så funkar saltdegen också! Mjöl, salt och olja är ju ganska billigt, och det går lätt att göra om om det inte blir bra. Jag knådade t o m om den och gjorde ett annat avtryck efter det att gipset stelnat och jag plockat ur den.

*~*~* Skruttan kom 10 juni *~*~*
  • Litet troll

Tack för svar! Ska kolla på Panduro tänkte jag.

Svar på tråden Avgjutning i gips