• MariaN

Hur ser lönen ut för kommunalarbetare?

Jag fattar ingenting...

Jag har sommarjobbat inom parkförvaltning och fått lägsta ingångslönen på typ 92-93 kr. Nu har jag utbildning inom detta och skulle vilja veta vad jag har rätt till i lön.
    Men jag hittar ingen info om detta.. jag kan inte googla..
    har man olika lönetrappor (mer betalt efter utbildning, år av erfarenhet) inom olika yrken i kommunen?

• Svar på tråden Hur ser lönen ut för kommunalarbetare?
  • ebben

i vår kommun har vi individuella löner-dvs lönesamtal med chefen så vi pratar igenom vad jag är bra på o så o vad jag ska ha i lön. Nu finns inte lönestegen. Så man kan få mer som nyutbildad än en som jobbat i flera år......... vet inte om det är olika på olika kommuner-men vår kommun har så iallafall.

• MariaN
    ebben skrev 2009-08-30 14:47:54 följande:
    i vår kommun har vi individuella löner-dvs lönesamtal med chefen så vi pratar igenom vad jag är bra på o så o vad jag ska ha i lön. Nu finns inte lönestegen. Så man kan få mer som nyutbildad än en som jobbat i flera år......... vet inte om det är olika på olika kommuner-men vår kommun har så iallafall.
    aha.. det låter ju bra! men om man kommer ny till ett ställe så får man alltså börja med lönesamtal..
  • ebben

tja-visst,men jag utgår från att man börjar där man var då man slutade på förra stället. Man börjar ju inte från "noll" liksom för att man byter arbplats.

• Cherry Cupcake
    ebben skrev 2009-08-30 15:44:10 följande:
    tja-visst,men jag utgår från att man börjar där man var då man slutade på förra stället. Man börjar ju inte från "noll" liksom för att man byter arbplats.
    jo men direkt efter en utbildning blir det ju så?
Svar på tråden Hur ser lönen ut för kommunalarbetare?