• Zaria

Hur förvarar ni era smycken?

Jag sitter som ett frågetecken.

har massor med smycken och tröttnat på 100000 små askar, hur gör ni?
    Finns det något sätt att förvara smycken snyggt?

just nu hänger det halsband på krokar och örhängen ringar mm i badrumskåpet i en hög.

ge mig lite tips hur man kan göra?

• Svar på tråden Hur förvarar ni era smycken?
  • TheMother

Jag har mina i smyckeskrin.
    Okej, kanske inte det smidigaste för halsbanden (de kan ju trassla ihop sig) men går oftast bra om man har många olika fack i skrinet så man kan dela upp dem bättre. I skrinet finns också plats för örhängen och ringar, å de mixar ju inte utan har sin bestämda plats, där man "stoppar ner" dem.
    Tror det finns skrin med bara plats för ringar och örhängen med att köpa.

• Phlippan87

her en "smyckesgarderob" som jag fick av sambon, sedan ahr jag en liten kartong där jag samlat alla små smyckesaskar med sådant jag inte använder så ofta. vill dock köpa ett stort smyckesskrin och smyckesträd, men det är ganska långt ner på prio-listan just nu

Vår lill* älskling, BF 22/12 2009
  • mammaNena

har inte tänkt på det så noga, men nu när jag tänker efter så finns mina smycken runt om i hela huset Kanske borde ta mig en funderare på det där..

• Choklad och Nötter

Har inte så mkt smycken. Men tunna kedjor och örhängen ligger i ett litet gammaldags handmålat smyckeskrin i trä från Ryssland. Halsband och större armband ligger i en sådan här fin box från Lisbeth Dahl. girle.blogg.se/images/2008/b0245_15276298.jpg

Svar på tråden Hur förvarar ni era smycken?