• Anonym

    - på gravtest 11 dagar efter ÄL

    Jag använder mig av era digitala ägglossnings tester.
    Jag fick utslag på det dag 16 i min cykel.
    Idag är jag på dag 27 och gjorde ett digitalt gravtest (ClearBlue) det blev -.
    Testade jag för tidigt?
    Hade jag ÄL på dag 16 när jag fick utslag eller när hade jag ÄL?
    När bör jag testa?
    Hur många dagar efter utslag på digitalt ÄL test kan man få positivt på digitalt gravtest om man är gravid vill säga?
    (alla dessa frågor gäller alltså era tester)

    Så glad för svar{#lang_emotions_smile}

  • Svar på tråden - på gravtest 11 dagar efter ÄL
  • Clearblueexperten

    Hej!

    Clearblue Digital Ägglossningstest verkar genom att påvisa ökningen av luteiniserande hormon (LH). Denna ökning varar normalt 24-48 timmar och ägget frigörs normalt från äggstocken 24-36 timmar efter den kraftiga ökningen började, så du kan ha ägglossning nästa dag eller dagen efter det.

    Vi rekommenderar att testa från den dag då din menstruation förväntas men du kan testa upp till 4 dagar före och då måste du använda dagens första urin. Dock har inte alla kvinnor tillräckligt med graviditetshormon för att få ett "Gravid" resultat före den dagen deras menstruation förväntas (se tabell på baksidan av förpackningen och bipacksedeln). Det är därför viktigt att testa igen från den dag då din menstruation förväntas om du får ett negativt resultat.

    I genomsnitt har kvinnor sin menstruation ca 14 dagar efter deras förväntade ägglossning.

    Jag hoppas att ni vid det här laget fått ett "Gravid" resultat.

    Vänliga hälsningar,
    Heli

Svar på tråden - på gravtest 11 dagar efter ÄL