• Fidelis ad urnam

Katten spinner, "trampar" med tassarna OCH viftar med svansen. Vad vill han?

När jag kelar med min ena hankatt brukar han spinna och trampa så där njutningsfullt som bara katter kan göra, samtidigt som han viftar ganska frenetiskt med svansen.
    Vad vill egentligen en katt som gör så?
    Njuter han eller avskyr han kelet?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Svar på tråden Katten spinner, "trampar" med tassarna OCH viftar med svansen. Vad vill han?
  • Jamieolivia

Han njuter! Mina katter brukade göra så hela tiden när man gjorde så. Tycker han inte om så går han i från dig

• lia76

Han gillar det.
    Kan säga att så gör kattungar när de ligger och diar kattmamman för att få mjölken att rinna
    Då trampar de med framtassarna mot spenen

Älskar min familj
  • Isadora

Hej
    Min Katt gör likadant...Jag uppfattar det som att hon tycker det är mysigt och vill fortsätta...Hade den inte velat hade den ju gåt ifrån...Min katt tar ibland en filt som hon tycker är mysig, håller den i munnen och trampar med tassarna och spinner samtidigt, hon myser med sig själv=)

• Dompans mamma

Han njuter ja. Han säger med sitt kattspråk ungefär så här:
    Du är min mamma och du älskar och föder (ger mat) mig!

• Fidelis ad urnam

Att katten njuter när denne spinner och trampar med tassarna, DET vet jag.
    Jag vet också att en katt som viftar med svansen är obekväm i situationen och vill bort.
    Därför blir jag lite förvirrad när min katt spinner, trampar OCH viftar på svansen

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Butikslager

Mina katter viftar mest på svansen när de är på jakt efter flugor, möss, solkatter eller något annat.

Men trampning och spinn i överflöd när det kelas.

• Dompans mamma

Fidelis ad urnam skrev 2009-08-30 19:22:26 följande:

Att katten njuter när denne spinner och trampar med tassarna, DET vet jag.Jag vet också att en katt som viftar med svansen är obekväm i situationen och vill bort.Därför blir jag lite förvirrad när min katt spinner, trampar OCH viftar på svansen
    När katten viftar med svansen, är det inte - som månge tror - nödvändigtvis uttryck för vrede. Det visar en viss upphetsning, som kan vara av både positiv och negativ karaktär. Många katter viftar kraftigt med svansen, när de riktigt njutar av att kela.
Svar på tråden Katten spinner, "trampar" med tassarna OCH viftar med svansen. Vad vill han?