• pennyson

Behöver barnen ha skalbyxor på förskolan??

Lillen är 1 ½ år och har funderat på om det behövs, han har ju regnkläder, både ofodrat och fodrat, bor på västkusten.

Vilka är isåfall bra, gärna billiga....

• Svar på tråden Behöver barnen ha skalbyxor på förskolan??
  • Zelmilainen

skalbyxor/överdragsbyxor är bra, men inget måste. finns bla på hm och lindex.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Majan78

Det är bra med ett par tunna överdragsbyxor/skalbyxor. Finns billiga och superbra på KappAhl.

♥ Go´ungen ska bli storebror! ♥
  • solida

Förra året hade min son dessa:

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=232736&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

Han använde dem flitigt och slet på dem nåt otroligt, och de ser fortfarande nya ut! Fantastisk kvalité! Jättebra nästan hela året (förutom de allra kallaste vinterdagarna) om man som vi bor i mellanSverige där det är mer slask än snö...
    Ska köpa ett par i år också, han har tyvärr vuxit ur de gamla.

• solida

Hmmm... länken funkade inte, men det är på Ellos, överdragsbyxor för 99 kr som finns i grått, svart och rosa.

• LillaFlamman

på nuvarande dagiset så vill de att man har skalbyxor,
    köpte våra på Stadium (Everest) fanns byxor som var vattenavstötande för 149 och regnbyxor som var vattentäta i samma material (tyg) för 199 (har jag för mig), köpte regnjackan med och då (2v sen) hade de kampanj så fick jacka o byxor för 300

• lia76
    solida skrev 2009-08-30 19:43:27 följande:
    Hmmm... länken funkade inte, men det är på Ellos, överdragsbyxor för 99 kr som finns i grått, svart och rosa.
    FUngerade fint här

Skalbyxa tycker jag är bra.
    Min dotter har det på dagis de gånger det inte är blött ute, då blir det regnkläder.
    De har ju inte på sej samma kläder ute som inne, och då är skalbyxa kanon.
    Älskar min familj
  • pennyson

Räcker det med ett par skalbyxor som är vattenavvsiande, tänker att de säkert ändå har regnkläder på när det är riktigt blött ute eller?

• Marie1978

Vi har skalbyxor från POP som är helt vattentäta, alltså behövs inga regnkläder. Dessutom andas byxorna vilket gör att barnen inte blir svettiga och riskerar att frysa. Praktiskt dessutom om det börjar regna när de är ute, så slipper personalen tänka på att byta byxor...

Med fleecekläder under funkar de när till ca 0 grader. De är dessutom slittåliga så att flera barn kan ha dem och dessutom får man tillbaka ungefär hälften när de säljs.

Värda varenda krona och man slipper dessutom köpa regnkläder!

• Majan78
    pennyson skrev 2009-08-30 20:37:31 följande:
    Räcker det med ett par skalbyxor som är vattenavvsiande, tänker att de säkert ändå har regnkläder på när det är riktigt blött ute eller?
    Vind- och vattenavvisande fungerar utmärkt, regnar det har de ju regnkläder.
    ♥ Go´ungen ska bli storebror! ♥
  • JLS

Rekommenderar verkligen www.busbyxan.se

☆°♥ (¯`°?.¸ Julia Juni 2008 ♥ Bf mars 2010 .?°´¯) ☆°★
Svar på tråden Behöver barnen ha skalbyxor på förskolan??