• Skogsflickan

Sushi i ICA kylen??

Hej. Har ett sådant sug på sushi och har inget sushihak i närheten heller. Men men fråga är kan/får man äta sån sushi de säljer t.ex på ica? Den de har i kylen, inte den vacuumpackade utan den andra som är packat i likadana lådor som sallad?? Hoppas ni förstår vilka jag menar=)

Åh, skulle göra vad som helst för sushi nu=)

• Svar på tråden Sushi i ICA kylen??
  • La Lola

Nä, den skulle jag nog undvika....

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • cid

Den undviker jag, känns som att den inte är helt nygjord och kan ha legat och odlat en massa baskilusker..

• Phili a

Jag äter den! kolla datum bara...:)

• rotis

har ätit den utan att bli dålig, men tyckte den smaka blääää... inte alls som färsk sushi!

• sol75

Min BM sa till mig att om den är förpackad samma dag är det fritt fram.

• Skogsflickan

tack för svaren...Jag vet att det inte är lika gott meen jag har inget sushiställe där jag bor...måste åka låååångt till närmsta

• Phili a

Ett litet tips. Gör sushi själv hemma. Är inte så svårt som man tror. Det man ska tänka på är att frysa den råa fisken först och skölj skölj skölj riset lääänge, vattnet ska vara Klart när du är klar.

Lycka till...

• La Lola
    Phili a skrev 2009-09-01 19:43:18 följande:
    Ett litet tips. Gör sushi själv hemma. Är inte så svårt som man tror. Det man ska tänka på är att frysa den råa fisken först och skölj skölj skölj riset lääänge, vattnet ska vara Klart när du är klar. Lycka till...
    Frysa fisken sa man alltid göra poägterar jag.
    Oavsett om den som ska äta är gravid eller inte.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Skogsflickan

Phili a skrev 2009-09-01 19:43:18 följande:

Ett litet tips. Gör sushi själv hemma. Är inte så svårt som man tror. Det man ska tänka på är att frysa den råa fisken först och skölj skölj skölj riset lääänge, vattnet ska vara Klart när du är klar. Lycka till...
    jag äter aldrig dom med fisk=) Bara de med räkor, crabfish...Fisken eller den rökta/gravade laxen som det oftast är tar jag bort...Vill mest åt sojan och wasabin...Mums
  • Skogsflickan
    Skruttensmamma skrev 2009-09-01 21:28:55 följande:
    Det är oftast rå lax, inte rökt eller gravad...
    aha, jag trodde det var ngt annat i dom man köper i mataffären=)
  • kallebakom

såg itressant dokumtär om japan och mat,senaste åren så har fler o fler föredar den fabriktillverkade sushin,varför ? jo helt enklet av hygien det ingen människa som rört sushin inna dig ! ja jo jag äter sånn plast burk sushi ifrån snabbköpet ja jo gott ? tja jag tycker det

• flygrl

Jag e sushi fantast och färdigförpackade sushin på ICA funkar absolut enligt mig. Självklart får den inte va gammal. Iom det e genomskinlig plast över kan man ju granska sushin ordentligt så den ser fräsch & fin ut.

Fast fisken mm va du ju inte ens intresserad av. Strange variant måste jag säga...
    Fan nu blir man ju sugen som fan här asså!

Svar på tråden Sushi i ICA kylen??