• mianfianpian

Jobba i djuraffär?

Någon som jobbar i djuraffär och vill vara snäll och svara på några frågor? Vad har du för utbildning? Heltidslön? Och arbetsuppgifter? Och annat som kan vara värt att veta!

• Svar på tråden Jobba i djuraffär?
  • Havanna82

Att jobba i djuraffär kräver ofta ingen utbildning och är ju praktiskt taget vilket kassajobb som helst, förutom att du bör ha erfarenhet av djur av olika slag. Lön är väl svårt att säga, men vanlig handelslön.
    Mycket tunga lyft, många helger och många timmar ståendes;)

• hundpuss

Många som har djuraffär har dessutom trim och bad för hundar.
    Så en del är ju utbildade i det. En del har även privat hundskola.

Jag vet att "min" djuraffär har båda.
    Och i de fallen krävs det ju utbildning.
    Säkert ett bra kort om man vill tjäna lite extra.

• Tami

Jag skulle också vilja jobba i djuraffär, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Är det bäst att ringa, skriva eller gå dit själv? Vad säger man? "Hej, jag undrar om ni söker personal"? Jag har fått rådet om att gå runt med CV till olika butiker, men det har aldrig funkat.

• dezibel

Har du kassavana,är trevlig och "duktig på" djur så är det bara att knalla runt och erbjuda dig att jobba på timme. Dom flesta butiker behöver timvikarier . Internutbildningar brukar hållas av foderleverantörerna och ska jag vara ärlig så har dom flesta expediter häromkring inte en susning om foderlära utan rekomenderar det foder som butiken tjänar mest på att sälja även om det inte håller bra kvalitet. Sen är det väl ett plus om du har baskunskaperna om trimverktyg och annan utrustning

• bulten97

om man vill öppna en djur affär så måste man gå utbildningen djur vård ((NB) för att man ska ha utbildning om alla dem olika djuren man vill sälja i affären och just nu letar jag efter löner till en skolupgift som ska handla om just det här

• myway

Jag har en djurbutik. Vi har dock inga djur för jag anser att djur inte har det bra i butiker. Jag kräver en hel del kunskap av min personal. Den ena är djurvårdare, den andra är utbildad butiksledare med många års erfarenhet av hunduppfödning.

Man har lön enl Handels avtal om man har kollektivavtal.

Det är ett ganska så tungt jobb. Fodersäckarna väger en del.
    Men jag älskar mitt jobb har gjort detta i många många år nu och vill absolut inte byta. Halkade in på detta är utbildad inom något helt annat. Självlärd, har tagit sina år, men jag gillar att läsa, plugga ta reda på saker. Och nä.. Vi har inte foderföreläsningar från företag bara. Det är väl rätt puckat!

Svar på tråden Jobba i djuraffär?