• Nyköping

Mössa från Villervalla - snabbt svar tack!!!

Hej hej!!!
    Har en liten undran ang mössorna som man kan köpa ifrån Villervalla. Är det någon som vet hur deras stl är?? Är det små el stora i stl??? Sitter och ska beställa men blev lite osäker hur de är. Vår son är 2 år. Han har stl 52-54 på en mössa ifrån P o P.
    Hoppas på ett snabbt svar från er!!

• Svar på tråden Mössa från Villervalla - snabbt svar tack!!!
  • Nyköping

Hallå
    Ingen som vet någe ang stl på mössorna???

• Maroschka

Jag skulle just in och ställa typ samma fråga.
    hur är deras kläder över huvudtaget i strl? Jag vill få för mig att jag hört att dom är lite små i storlekarna?

• Pluttis mamma

Jag tar alltid en storlek större. Tänker att mössorna e lite "toppiga" och vill inte att de skall åka upp på honom...

• Pluttis mamma

Mm, när jag köper tröjor så måste jag dra lite i dem efter tvätt, annars blir de lätt l,ite korta...

Jag kan inte svara för klänningarna då jag har en liten kille på 2,5:) Men om jag köper tröja till honom där i höst får det bli 104...

• Nyköping

Tack snälla för era svar!!
    Jag har handlat tröjor där när vår son var lite mindre. Tror faktiskt att jag tog en stl större. Jag tänker nu ta stl som är till 3-4år då de gäller mössorna!! Tack tack

• Nyköping

Till Pluttis mamma??
    Vad har din son för stl nu idag??

• Pluttis mamma

Min son har 92 eller 98 beroende på märke:)
    I våras köpte jag t-shirts på villervalla i strl 98 och dem kan han fortfarande ha, men det är precis....

• Maroschka

Om en liten kille nu har 74/80 på kläderna och dom sitter bra nu, dvs inte tajt. Ska jag ta 80 då eller borde jag köra på 86?

• Pluttis mamma

På villervalla kan det vara bra med 86, tror jag..... Kan ju vika upp ärmarna lite om de är långa ett tag...

Byxor kanske skall vara lite mindre dock...

• PialenaOskar

Hejsan! Precis vad jag oxå satt o tänkte på. =)
    Har varit inne i en butik här i Halmstad där de säljer lite villervalla. Hon sa att mössorna är ganska små i storlek. Provade en på min 7 månaders-kille. som var i hans storlek. tror de skulle vara 0-1år. men den kändes tajt då sa hon att vissa tar 1-2 år i den åldern o de sitter fint. Men att den i mindre storlek töjer ut sig och kan passa den oxå. Hon sa iaf att båda brukar passa. Men bättre med en som är lite stor som passar o tom. kan växa lite i än en som precis passar.

Angående de andra kläderna så sa hon att de tidigare varit små i storleken men nu är snarare större.
    Vet inte riktigt om jag tror på de... tyckte när jag höll upp en body i storlek 80 att den kändes lite mindre än på tex. lindex o kappahl. men jag har ännu inte köpt el provat. Men det får nog bli en 80. (han har precis börjat med 74)

Ngn med erfarenhet. Hur gammalt (och gärna hur långt) var ditt barn när den hadde 80 i villervalla?

• Mini2006

Har köpt två mössor där och jar tycker att de var jättesmå i storlekarna!

Mamma till underbara Isabelle & Oscar
  • Mynta

Köper mängder med kläder på Villervalla. Byxor tar jag i sonens vanliga storlek, tröjor och bodys i en storlek större än vanligt.

• Mynta
    Mynta skrev 2009-08-30 20:38:55 följande:
    Köper mängder med kläder på Villervalla. Byxor tar jag i sonens vanliga storlek, tröjor och bodys i en storlek större än vanligt.
    Tillägg; jeansen tar jag en storlek större även de. Mjukisbyxor/velourisar tar jag i sonens vanliga storlek.
  • Maroschka
    Mynta skrev 2009-08-30 20:38:55 följande:
    Så bra för det var tröjot jag beställde och tog en storlek större till alla 3 .-)
  • Virrpirr

Jag fick hem en mössa från Villervalla idag som jag beställt. (plyschmössa)

Min kille är 1 år och har huvudomfång 46. Tog strl 1-2 år.
    Fick inte ens över den över hjässan. Fyfasiken vad liten den var!

Svar på tråden Mössa från Villervalla - snabbt svar tack!!!